چگونه خودرو‌های وارداتی را از بورس خریداری کنیم؟

سازمان حمایت در نامه ای به بورس کالای ایران قیمت پایه علی الحساب خودرو وارداتی چانگان مدل CS ۳۵ پلاس برای عرضه در بورس را ۵۸۳ میلیون تومان اعلام کرد.

به گزارش اکونگار به نقل از اقتصاد24؛ سرانجام پس از انتشار اخبار مختلف در رابطه با شرایط واردات خودرو و شرکت‌های حاضر در این روند، مقامات سایپا به طور رسمی از حضور ۳ خودروی کمپانی چانگان در کشورمان خبر دادند. بدین ترتیب کراس اوور‌های سی اس ۳۵ پلاس، سی اس ۵۵ پلاس و یونی-تی در خیابان‌های ایران ظاهر خواهند شد. اما اولین خودرو وارداتی که بناست توسط سایپا در بورس کالا به فروش برسد محصول جدید چانگان CS۳۵ پلاس است که هم اکنون قیمت پایه این خودرو اعلام شده است.

بر اساس نامه سازمان حمایت به بورس کالای ایران، قیمت پایه علی الحساب خودرو چانگان مدل CS ۳۵ پلاس برای عرضه در بورس را ۵۸۳ میلیون تومان اعلام شده است که البته این رقم قیمت پایه بوده و هزینه اسقاط خودرو فرسوده، مالیات عوارض شماره گذاری و بیمه شخص ثالث بر عهده مشتری بوده و به قیمت پایانی معامله اضافه می‌گردد.

مشخصات فنی چانگان CS۳۵ پلاس

این خودرو از سال ۲۰۱۹ در بازار چین حضور دارد و البته به روسیه نیز صادر شده است. چانگان سی اس ۳۵ پلاس از منظر ابعاد برابر با ۴۳۳۵ میلیمتر در طول، ۱۸۲۵ میلیمتر در عرض و ۱۶۶۰ میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. فاصله بین محور‌های آن ۲۶۰۰ میلیمتر و ارتفاع از سطح زمین برابر با ۱۸۰ میلیمتر محاسبه شده است.

در تریم پرچمدار سی اس ۳۵ پلاس از تپنده ۴ سیلندر توربوشارژ ۱.۴ لیتری با ۱۵۸ اسب بخار خروجی و گشتاور ۲۶۰ نیوتن متر استفاده شده است. در بخش جعبه دنده این تریم، نمونه ۷ سرعته دی سی تی در ارتباط با محور جلو نصب شده است. شاخص مصرف سوخت پیشرانه مذکور برای ۱۰۰ کیلومتر رانندگی در شهر ۸.۸ لیتر، در بزرگراه ۴.۹ لیتر و در حالت ترکیبی ۶.۴ لیتر است.

بیشینه سرعت ۲۰۰ کیلومتر برساعت محاسبه شده و ظرفیت باک بنزین نیز ۵۳ لیتر است. رینگ‌های استاندارد آلومینیومی در اندازه ۱۸ اینچی ارائه می‌شوند. سیستم ترمز نیز در تمامی چرخ‌ها دیسکی است.

امکانات رفاهی و ایمنی چانگان CS۳۵ پلاس

چانگان CS۳۵ پلاس سایپا در بحث امکانات رفاهی و ایمنی در جایگاه قابل قبولی قرار دارد و می‌تواند ویژگی‌های مناسبی را در اختیار راننده و سرنشینان بگذارد. کروز کنترل، تنظیم حالت رانندگی، شش کیسه هوا، سقف پانورامای برقی، چراغ روشنایی روز یکپارچه در جلو پنجره، فناوری ELD چراغ ها، سنسور نور، تریم داخلی چرم مصنوعی، فرمان کمکی برقی، دوربین پارک سمت شاگرد، تهویه اتوماتیک، سنسور پارک و دوربین عقب، جلوآمپر دیجیتال، ترمز پارک برقی، اتوهلد، کنترل حرکت در سربالایی، کنترل حرکت در سراشیبی، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، استارت دکمه ای، رینگ آلومینیومی ۱۸ اینچی و… از جمله امکانات CS۳۵ پلاس سایپا است.

طبق مقررات فعلی، سود واردکننده معادل ۱۵ درصد در قیمت پایه لحاظ شده است و الباقی وجه (اختلاف قیمت کشف شده و پایه) به حساب خزانه دولت واریز خواهد شد. باید دید در نهایت چه قیمتی برای این کراس اوور در بورس کالا کشف می‌شود و بعد از آن قیمت بازار آزاد این خودرو چه خواهد بود.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان