نازنین دانشور، بانوی کارآفرین و بنیان گذار تخفیفان

نازنین دانشور که در سال ۱۳۹۷ شمسی و در سی و دومین نشست کنفدراسیون اتاق‌ های بازرگانی و صنعت آسیا و اقیانوسیه cacci به عنوان برترین جوان کارآفرین برگزیده شد، متولد آذر ماه سال ۱۳۶۲ شمسی در شهر تهران می باشد.

به گزارش اکونگار، نازنین دانشور دانشجوی مقطع فوق لیسانس رشته IT از دانشگاه امیرکبیر بوده است. بد نیست بدانید ادامه تحصیل در مقطع فوق لیسانس او را به دانشگاه یونیورسال تکنیکال در وین می‌ کشاند، اما ناراحتی دور شدن از خانواده مجال ادامه این راه را به او نمی‌ دهد و در نتیجه رشته مدیریت آی‌تی دانشگاه امیرکبیر جایگزین دانشگاه اتریشی می‌ شود. نازنین دانشور سابقه ۱۰ ساله در زمینه تجارت الکترونیک در ایران، آلمان و انگلستان دارد! جالب است بدانید شعار زندگی وی چیزی نیست جز شعار گاندی؛ یعنی: شما باید مظهر تغییری باشید که می‌ خواهید در جهان ببینید.

نازنین دانشور-کارآفرین-تخفیفان

وبسایت تخفیفان هم اکنون یکی از موفق ترین وبسایت ها در حوزه تجارت الکترونیک است، بطوری که در چهارمین دوره جشنواره وب ایران، در حوزه کارآفرینی به‌عنوان سایت برتر معرفی شد و تندیس جشنواره را به خود اختصاص داد.

نازنین دانشور و تلاش برای رشد هر چه بیشتر

نازنین دانشور بعد از فارغ التحصیل شدن از دانشگاه در موسسه کنکوری که قبلا در آنجا درس خوانده بود، مشغول تدریس می شود. وی بعد از مدتی به شرکت بهروز می رود و سپس بعنوان برنامه نویس مبتدی در شرکتی مشغول به کار می شود. این شرکت او را برای گذراندن دوره یک ساله به انگلستان می فرستد. وی در انگستان به خوبی خود را نشان می دهد، به حدی که به عنوان مدیر ارشد پروژه انتخاب می شود!

نازنین دانشور در کشور انگلستان نمونه های مشابه وبسایت های اینترنتی و کسب درآمد در اینترنت را می بیند و بعد از بازگشت به ایران، نحوه خرید مادر وی جرقه راه اندازی یک سوپرمارکت اینترنتی را در ذهن وی روشن می کند! این وبسایت که میدانک نام داشت، یک باره در سال ۱۳۸۸ شمسی با استقبال زیادی مواجه می شود و بدلیل عدم برنامه ریزی روی ارائه خدمات، ترافیک و مشکلات حمل و نقل در تهران با شکست مواجه می شود! او درس بزرگی از این شکست می گیرد و متوجه می شود که برای شروع هر کاری، آموزش یا تجربه کافی باید کسب کرد.

او در این باره در مصاحبه ای می گوید:

همانجا بود که فهمیدم الفبای بیزینس را نمی‌ دانم و این توهم یک برنامه نویس بوده است که تصور می‌ کند می‌ تواند هر برنامه‌ ای که خودش نوشته است را کنترل و مدیریت کند.

نازنین دانشور-کارآفرین-تخفیفان

تفاوت کسب و کارهای ایرانی و خارجی از نگاه نازنین دانشور

بد نیست بدانید نازنین دانشور در کشور آلمان، در بخش فنی شرکت Groupon فعالیت داشت. وی معتقد است تنها تفاوت بین ایرانیان با سایر کشورها تفاوت در نوع نیروی انسانی است! در ایران نیروهای انسانی در ساعات کار میزان و بازده مناسبی ندارند در عوض در روزهای تعطیل، کار می‌ کنند. حاشیه آدم‌ ها در محل کار بیشتر از بازده فعالیت‌ های آن ها است! در حالی که کشورهای اروپایی، عکس این روند را دارند؛ یعنی در زمان کار تنها کار می‌ کنند و زمان تفریح واقعا تفریح می‌ کنند.

نازنین دانشور بعد از بازگشت از دوره سه ماهه شرکت تجارت الکترونیک در آلمان، به همراه خواهر و پدر خود رسما کار خود را با سرمایه اولیه ۵۰ ملیون تومانی آغاز می کند! در حال حاضر تخفیفان به عنوان نخستین و بزرگ ترین وبسایت تخفیف گروهی ایران و نوین ترین روش تبلیغات برای صاحبان کسب و کار شناخته می شود.

هم اکنون تخفیفان در ۷ شهر بزرگ کشور شامل تهران، کرج، شیراز، اصفهان، مشهد، تبریز و رشت مشغول به فعالیت و ارائه خدمات می‌ باشد؛ هر چند این شرکت محصولات خود را به تمامی کشور ارسال می کند.

همه چیز درباره تخفیفان

تخفیفان از ترکیب دو کلمه تخفیف و آن (لغت انگلیسی on به معنای روشن) گرفته شده است و به معنای این است که تخفیف فعال است! نازنین دانشور در معرفی وبسایت تخفیفان این چنین می گوید:

تخفیفان بستری‌ است برای ارائه تمامی انواع خدمات و محصولات مورد استفاده در زندگی روزمره، از رستوران‌ ها و مراکز تفریحی تا انواع محصولات و سفر! تخفیفان تمامی این خدمات را با بالاترین میزان تخفیف و با استفاده از قدرت خرید گروهی ارائه می‌ دهد. مشتریان تخفیفان با استفاده از وبسایت و یا روی گوشی موبایل خود بهترین پیشنهادات شهر را دریافت می‌ کنند، با تخفیف بالا به سفر می‌ روند، با تخفیف بالا کالاهای خود در حوزه دیجیتال، پوشاک، خانه و غیره را تهیه می‌ کنند، با تخفیف‌ های بالا تفریح می‌ کنند و لذت می‌ برند.. تخفیفان روش سنتی برخورد و جذب و نگهداری مشتری برای صاحبان کسب و کار را تغییر داده است. مشتریان تخفیفان نیز با این روش با دنیای جدید، مراکز جدید و پیشنهاد‌های ویژه‌ تری آشنا شده‌ اند.

شرکای تجاری ما محصولات و خدمات خود را با درصد تخفیف قابل‌ توجهی ارائه می‌ دهند و از طرف دیگر مشتریان کوپن تخفیف خریداری می‌ کنند! این کار باعث می‌ شود که برای شرکای تجاری خود در یک بازه زمانی کوتاه مشتریان زیادی ایجاد کنیم. کاربران با عضو شدن در وبسایت و وارد کردن آدرس ایمیل خود هر روز از ما پیشنهادهای جدیدی دریافت می‌ کنند. سیستم ما هزینه اولیه‌ ای برای شرکای تجاری ندارد، بنابرین مورد استقبال قابل‌ توجهی قرار گرفته است.

ترینان و یادیسا

ترینان پروژه دیگری بود که در کنار تخفیفان شکل گرفت! در ترینان کاربران تجربه‌ های خود را از مراکز تفریحی، درمانی، گردشگری، رستوران‌ ها ثبت و با یکدیگر به اشتراک می‌ گذاشتند. اما از آنجایی که نازنین دانشور روی آن متمرکز نبود و سرآوا هم به عنوان مالک ۳۶ درصد از سهام تخفیفان بر انحصار پروژه تاکید داشت، ترینان به فروش رفت و با کی کجاست ادغام و به خاطره‌ ای کوچک برای خانواده تخفیفان تبدیل شد.

اما یادیسا پروژه دیگری‌ است که در کنار تخفیفان و‌ به تازگی متولد شده است! یادیسا هدیه دادن تجربه‌ ها می باشد! در واقع کاربران می‌ توانند برای دیگران تجربه‌ های آموزشی، ورزشی و تفریحی خریداری کنند و کارت هدیه را ارسال کنند؛ چنان که در سایر کشورها جنس هدیه از اجناس به سمت تجربه حرکت می‌ کند. با این حال تیم یادیسا هنوز کامل نشده‌ است و تبلیغات زیادی روی آن صورت نگرفته است.

منبع: صفحه اقتصاد

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان