کاهش هیجان «طوفان الاقصی» /

کاهش هیجان «طوفان الاقصی» در بازار / بورس جان دوباره می‌گیرد؟

بورس تهران روز یکشنبه در دومین روز نبرد حماس با اسراییل ۵۱ هزار واحد ریزش را تجربه کرد. شاخص کل روز دوشنبه وضعیت بهتری را پیدا کرد و با رشد ۰.۲۲درصدی کانال ۲میلیونی را پس گرفت. روز سه شنبه بازار ۸هزار واحد صعودی و سبزپوش شد.

به گزارش اکونگار، روز گذشته بازار سرمایه روز گذشته سراسر سبزپوش بود، رشد 8هزار واحدی شاخص طیفی از سهامداران را به روند صعودی بازار امیدوار کرد. 

شاخص کل بورس روز سه شنبه، 8 هزار و 451 واحد رشد کرد و به رقم 2 میلیون و 14 هزار و 45 واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز 4 هزار و 999 واحد بالا آمد و در رقم 685 هزار و 968 واحد ایستاد. شاخص کل فرابورس 152 واحد رشد کرد و به رقم 25 هزار و 143 رسید. شاخص هم وزن فرابورس نیز افزایش هزار و 168 واحدی داشت و به سطح 122 هزار و 531 واحد رسید. 

در پایان معاملات ‌روز سه‌‌شنبه، 73 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 27 درصد بازار افت قیمت داشتند.

شاخص کل بورس تهران روز گذشته  به کمک شرکت‌های نفتی و پالایشی رشد کرد و در محدوده سبزرنگ قرار گرفت. اگرچه نمی‌توان از نقش گروه خودرو در تقویت شاخص کل چشم پوشید؛ چرا که به لطف رشد دوباره قیمت دلار، قیمت خودرو نیز این روزها جهش و کام خودرویی‌ها را شیرین کرده است.

در همین حال باید به روند معاملات در گروه‌هایی نظیر املاک و مستغلات، بانک‌ها و موسسات اعتباری، دارویی‌ها و غذایی‌ها هم اشاره کرد. روز سه‌شنبه گروه فلزات اساسی هم با خوش‌بینی نسبت به اظهارات وزیر اقتصاد مبنی بر پایان بازی بذرپاش با بورس کالا و ماندگاری فولاد در این بازار، یکپارچه سبزپوش شد.

به نظر می‌رسد هیجان جنگ مدیترانه در بورس تهران فروکش کرده و سهامداران را به معاملات منطقی بازگردانده است. بر همین اساس به نظر می‌رسد روز چهارشنبه هم معاملات بر مدار منطق و تحلیل انجام شود. به‌ویژه اینکه گزارش‌های شرکت‌ها نیز خوش‌بینی را در بازار افزایش دهد. با این حال همچنان ریسک فروش‌های آخر هفته بر سر بازار قرار دارد.

 

 

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان