بازار سرمایه انگیزه‌ای برای رشد ندارد؟

بازار سرمایه، همچنان با ارزش معاملات پایین و کم رمق دنبال می شود و به نظر می رسد فعلا انگیزه‌ای برای رشد ندارد.

به گزارش اکونگار به نقل از تسنیم، بازار سهام سومین روز کاری هفته را همانند دو سه ماهه اخیر، اگر در ابتدای بازار با افزایش تقاضا روبرو بود اما رفته رفته بر میزان عرضه ها افزوده شد. همچنین کاهش روز افزون ارزش معاملات نشان از عدم رغبت سرمایه گذاران خرد به سرمایه گذاری در بازار سهام دارد.

بنابراین در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار با رشدی 2400 واحدی به 1 میلیون و 956 هزار واحد رسید و در میانه های کانال 1 میلیون و 900 هزار واحدی باقی ماند، همچنین  نیز شاخص کل هم‌وزن نیز با رشدی جزئی  به ارتفاع 674 هزار واحد رسید.

گفتنی است سه نماد «شپنا»، «شستا» و «وغدیر» بیشترین تأثیر در شاخص کل بورس و سه نماد «خاور»، «فجهان» و «بپاس» بیشترین تأثیر را در شاخص فرابورس داشته‌اند، همچنین سه نماد «غاذر»، «شهر» و «خگستر» سه نماد پرتراکنش بازار بورس و سه نماد «بمولد»، «فن افزار» و «دی» سه نماد پرتراکنش در بازار فرابورس در روز جاری بودند.

لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ 30 مرداد ماه 1402، مبلغ 3 هزار میلیارد و 500 میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود 330 میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند.

در بازار امروز 153 نماد در محدوده مثبت و 253 نماد در محدوده منفی و در بازار فرابورس 183 نماد در محدوده مثبت و 207 نماد در محدوده منفی معامله شدند.

 

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان