مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از عرضه نفت در بورس تهران خبر داد

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از بازگشایی نماد گواهی سپرده نفت خام و میعانات گازی در بورس انرژی خبر داد.

به گزارش اکونگار به نقل از ایسنا؛ محسن خجسته‌مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در مراسم راه اندازی گواهی سپرده نفت خام و میعانات گازی در بورس انرژی که با حضور وزیر نفت و وزیر اقتصاد برگزار شد، با تاکید بر اینکه امروز یک روز مبارک است، عنوان کرد: سال‌ها در جمهوری اسلامی آرزو می‌کردیم که نفت را در بورس داخل عرضه کنیم و این آرزو امروز تحقق یافت.

او ادامه داد: همه سازمان‌ها بر اساس قوانین بالادستی خود عمل می‌کنند، اما چیزی که فعالیت‌ها را معنادار می‌کند رویکردها و گرایش‌ها است. امروز از پدیده ارزشمندی رونمایی می‌کنیم و برای این رونمایی متوسل شدیم به سرانگشت هدایت مقام معظم رهبری در خصوص سیاست‌های اقتصاد مقاومتی.

مدیرعامل شرکت ملی نفت با تاکید بر اینکه مهم‌ترین گرایش وزارت نفت تحقق بند ۱۳ سیاست‌های اقتصاد مقاوتی است، توضیح داد: بند ۱۳ به این موضوع اشاره دارد که از اینکه درآمد صادراتی کشور دچار اسیب و ضربه شود جلوگیری کنیم. در شرایط تحریم‌ها باید کاری کنیم که ضربه‌پذیر نباشیم.

عرضه نفت در بورس با طرح دولت قبل فرق دارد

خجسته مهر افزود: نباید تکانه‌ای به نام عدم مدیریت ارز در کشور داشته باشیم. با شروع کار دولت سیزدهم وزیر درخواست کرد کار را شروع کنیم. اگر همکاری وزارت اقتصاد نبود ما هم نمیتوانستیم به این هدف برسیم.

او در ادامه با بیان اینکه اوراق گواهی سپرده بسیار جدید و مبتکرانه است، گفت: این گواهی تفاوت قابل توجهی با طرحی که در دولت قبل مطرح شد دارد. افراد با فروش این اوراق میتوانند مالک فیزیک نفت تحت عنوان کالای نفت خام باشند و دارندگان اوراق نفت خام به شرطی که بتوانند یک محموله نفت را از انبارها برداشت کند، امکان صادرات وجود دارد.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان