دلایل مورد توجه قرار گرفتن گروه سیمانی در بازار سهام چه بود؟

کارشناس بازار سرمایه گفت: با نزدیک شدن به فصل مجامع و همچنین عبور از فصل سرما و تقسیم سود بالا باعث شده تا گروه سیمان این هفته مورد توجه قرار بگیرد.

به گزارش اکونگار به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رباب وفایی کارشناس بازار سرمایه گفت: هفته‌ای نیمه تعطیل برخلاف پیش بینی‌ها پیش رفت، مصادف شدن با اتفاقات سیاسی اخیر، افزایش عجیب تقاضا برای خرید دلار و طلا و عرضه‌های بالا در سهام را همراه داشت که خوشبختانه زهر فروشنده‌ها گرفته شد و حتی آخرین روز معاملاتی متعادل بود. اما ترمز بورس در آغاز حرکات صعودی اول سال کشیده شد!

دلار ممنوع؛ پرداخت ریالی طالبان به صادرکنندگان ایرانی سیمان

این کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: با نزدیک شدن به فصل مجامع و همچنین عبور از فصل سرما، تقسیم سود بالا و واریز نسبتا سریع، افزایش نرخ احتمالی با ورود به فصل مصرف باعث شده تا گروه سیمان این هفته مورد توجه قرار بگیرد.

او افزود: نماد‌هایی که با قدرت پول حرکت می‌کنند حال و روز بهتری داشتند هرچند اکثر آنها هم بیشتر استراتژی نوسان گیری را دنبال می‌کنند.

وفایی اظهار کرد: با توجه به ارزندگی سهام نمی‌توان انتظار اصلاح قیمتی عمیقی داشت اما تا کاهش سطح تنش‌ها اصلاح زمانی دور از انتظار نخواهد بود. اختلاف نرخ دلار نیما و نرخ دلار آزاد به حدود ۲۳ هزار تومان و بیش از ۵۷ درصد رسید، هر زمان نرخ دلار نیما نسبت به دلار آزاد تعدیل شود می‌تواند پتانسیلی برای رشد قیمت نماد‌های پتروشی، فلزی و پالایشی باشد.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
آخرین اخبار
پربازدیدترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان