افزایش ۲۵ درصدی سود خالص شرکت پخش هجرت

بر اساس صورت‌های مالی ۹ ماهه منتشر شده شرکت پخش هجرت در سایت کدال ( حسابرسی نشده) ، سود خالص این شرکت نسبت به بازه زمانی مشابه سال گذشته افزایشی ۲۵ درصدی داشته است.

به گزارش اکونگار، شرکت پخش هجرت در سال 1344 تاسیس و در حال حاضر با بیش از یک هزار نفر نیروی انسانی در سراسر کشور در زمینه توزیع دارو، مکمل و اقلام بهداشتی مشغول به فعالیت است. این شرکت با نماد «هجرت» در بازار دوم فرابورس حضور دارد. 

چهار چالش مزمن دارویی‌‌‌ها

درآمدها ۷۱ درصد، هزین ها ۷۷ درصد افزایش یافت

درآمد های عملیاتی شرکت پخش هجرت در بازه زمانی مذکور به میزان 128 هزار و 85 میلیارد ریال بوده که نسبت به دوره مشابه سال 1401 با افزایش 71 درصدی همراه بوده است. هزینه های عملیاتی این شرکت در این بازه زمانی به میزان 114 هزار و 417 میلیارد ریال بوده که نسبت به دوره مشابه سال گذشته افزایشی 77 درصدی داشته است. همچنین صورت های مالی این شرکت نشان می دهد که هزینه های فروش، اداری و عمومی این شرکت در بازه زمانی مورد نظر به میزان 5 هزار و 345 میلیارد ریال بوده که نسبت به دوره مشابه سال گذشته با افزایشی 39 درصدی همراه بوده است.

نکته قابل توجه در صورت های مالی منتشر شده این شرکت افزایش 921 درصدی سایر هزینه های عملیاتی این شرکت است که از یک میلیارد ریال در دوره 9 ماهه سال گذشته به 12میلیارد ریال در بازه زمانی 9 ماهه سال جاری افزایش یافته است. همچنین هزینه های عملیاتی این شرکت در این بازه زمانی به میزان 908 میلیارد ریال بوده که نسیت به دوره مشابه سال گذشته افزایشی 89 درصدی داشته است.

۵ هزار میلیارد ریال سود خالص

با توجه به موارد ذکر شده و سایر موارد موجود در صورت های مالی شرکت پخش هجرت، سود خالص این شرکت در بازه زمانی 9 ماهه سال جاری به میزان 5 هزار و 654 میلیارد ریال بوده که نسبت به دوره مشابه سال گدشته افزایشی 25 درصدی داشته است.

شرکت پخش هجرت (سهامی عام) در ابتدا به صورت شرکت سهامی خاص تاسیس و در سال 1344 با نام شرکت تهران فارما ( سهامی خاص) در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی تهران ثبت و در سال 1375 به شرکت سهامی عام تبدیل شد. این شرکت در سال 1398 در بازار فرابورس اوراق بهادار تهران پذیرفته شد.  شرکت پخش هجرت  در حال حاضر جزء واحدهای تجاری فرعی شرکت سرمایه گذاری دارویی تأمین (فرعی شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی) و واحد تجاری نهایی گروه سازمان تأمین اجتماعی است. حوزه فعالیت شرکت پخش هجرت در صنعت دارو است. به عنوان یکی از شرکت‌های زیر مجموعه هلدینگ دارویی تامین دارو دارای 21 مرکز توزیع در سراسر کشور است.

 

 

 

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان