دلایل عقب‌ماندگی بورس از تورم / بازار سرمایه به نقدینگی نیاز دارد

کارشناس بازار سرمایه گفت: از آبان ماه با اخبار تجدید ارزیابی، نماد‌های مختلف نوسان و رفت و برگشت زیادی داشتند، اما نبود نقدینگی و تقاضای جدی در بورس باعث شد هیچ روند صعودی قابل توجه به وجود نیاید.

به گزارش اکونگار به نقل از باشگاه خبرنگاران، رباب وفایی کارشناس بازار سرمایه  گفت: انگار این هفته قبول بازنده بودن و خروج از بازار همراه با ضرر اسمی و واقعی قابل توجه و عدم وجود امید به آینده رقم خورد و شاهد خروج حقیقی‌ها بودیم. نه پولی در بازار هست نه پولی به بازار تزریق می‌شود و خرید‌های حقوقی‌ها در منفی‌ها و محدوده‌های حمایتی نیز کاری پیش نمی‌برد، فروشندگان همچنان قدرت رو در بازار در دست دارند و فقط شاهد برگشت نه جالب ناشی از خبر‌های خودرویی و رشد دلار در بازار بودیم.

وضعیت نمادهای بانکی در جریان معاملات امروز بازار سهام / وبملت در صدر منفی سازان

او افزود: طبیعی است در شرایط اشباع فروش بعد از چند روز منفی، دست خریدار قوی‌تر شد و یک مثبت معمولی در بورس اتفاق افتاد. در مجموع هفته خوبی را نداشتیم و کمی  روز آخر بهتر بود. ارزش معاملات این هفته نیز کاهش داشت و در محدوده‌ی ۳۵۰۰ میلیارد تومان گذران روزای رکودی و سخت را شاهد هستیم.

او می‌گوید: خبر‌هایی به گوش میرسد که گویی عوارض کالا‌های مختلف از سنگ آهن تا شمش فولاد کاهش پیدا کرد. بعد از حرکت بانک مرکزی در افزایش نرخ بهره‌ی رسمی به ۳۰ درصد، حالا شاهد رقابت سنگین بانک‌ها برای جذب سپرده هستیم. عرضه‌های اولیه اخیر اکثر ثمری برای خریداران در شرایط متعادل نداشته است.

وفایی گفت: از آبان ماه با اخبار تجدید ارزیابی، نماد‌های مختلف نوسان و رفت و برگشت زیادی داشتند، اما نبود نقدینگی و تقاضای جدی در بورس باعث شد هیچ روند صعودی قابل توجه به وجود نیاید. تعداد شرکت‌هایی که در بهمن ماه نسبت به میانگین ۱۲ ماهه با رشد درآمد قابل توجه همراه بوده اند بسیار قابل توجه بود با این روند، عملکرد زمستان شرکت‌های مختلف از پاییز بهتر خواهد بود.

 

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان