ضرر ۱۰۰ هزار میلیاردی بازار سهام در پی نامه شورای رقابت

رئیس سازمان بورس طی نامه‌ای به شورای رقابت در جواب نامه قبلی این شورا که باعث ریزش بازار شد از اقدام این شورا بدون هماهنگی قبلی گله کرد.

به گزارش اکونگار به نقل از اکوایران؛ رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در نامه‌ای به رئیس شورا و مرکز ملی رقابت، با تاکید بر زیان ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی سهامداران در پی انتشار بدون هماهنگی نامه رئیس شورای مذکور، خواستار برگزاری جلسه‌ای مشترک با حضور برخی از اعضای شورای عالی  بورس  و شورای رقابت، برای بررسی ادامه  عرضه  خودرو  در  بورس  کالا  شد.

در این نامه قید شده که: کوچکترین اشتباه در سیاستگذاری و بازگشت به مسیر گذشته، باعث آسیب جدی به صنعت خودروسازی، بازار سرمایه و نظام بانکی خواهد شد. شورای عالی  بورس  که متشکل از عالی‌ترین مقامات قوای سه‌گانه و نیز بخش خصوصی است،  عرضه  خودرو  در  بورس  کالا  را به تصویب رسانده است.

عرضه خودرو در بورس کالا در مدت کوتاهی باعث اثرات مثبت بر صنعت خودروسازی و نیز دسترسی منصفانه خریداران واقعی به  خودرو  شده است. تصمیمات خلق‌الساعه و بدون هماهنگی، باعث ایجاد نااطمینانی در اقتصاد و توزیع رانت میشود. نامه جنابعالی باعث افت ۲۵ هزار واحدی شاخص بورس و ضرر ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی سهامداران شد.

با توجه به تصمیم دولت بر اصلاح صنعت  خودرو  و نیز مخالفت برخی اعضای  شورای رقابت  با نامه فوق‌الذکر، خواهشمند است دستور فرمایید تا نهایی شدن تصمیم شورای رقابت، از اظهارنظر آن شورا در این خصوص ممانعت به عمل آید.  دعوت می‌شود تا با حضور اعضای شورای عالی  بورس  و اعضای شورای رقابت، موضوعات کارشناسی مورد بررسی بیشتر قرار گیرد.

 

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان