نیروگاه ۱۶ مگاواتی کانسار خزر در بندر ترکمن افتتاح شد

نیروگاه ۱۶ مگاواتی کانسار خزر شهرستان بندر ترکمن با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور افتتاح شد.

به گزارش اکونگار به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)؛ داود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه در آیین افتتاح این نیروگاه گفت: دولت سیزدهم در ابتدای فعالیت با کمبود ۱۵ هزار مگاواتی برق مواجه بود که توانست با تدبیر و برنامه‌ریزی این نیاز را تامین کند و با اهتمام دولت و وزارت نیرو، تابستان سال گذشته و امسال، قطعی برق به‌ویژه در بخش مشترکان خانگی نداشتیم.

او افزود: دولت سیزدهم تلاش دارد با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی نیاز برقی بخش صنعت و کشاورزی را تامین کند تا برای نیاز مشترکان خانگی، متوسل به قطع برق نشود.‌

علی محمد زنگانه، استاندار گلستان نیز در این آئین که با حضور “داود منظور” معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد، بیان کرد: دولت برای استان گلستان ایجاد ۲۵۰ نیروگاه مقیاس کوچک را هدف‌گذاری کرده است.

او ادامه داد: این نیروگاه‌ها از سوی بخش خصوصی با کمک بنیاد مستضعفان و جانبازان و شرکت پیمانکار تا پایان سال ۱۴۰۴ احداث خواهد شد.

استاندار گلستان تصریح کرد: بخشی از ظرفیت و توان تولید برق با همکاری کمیته امداد از طریق پنل‌های خورشیدی تامین خواهد شد.

زنگانه افزود: ایجاد و نصب پنل‌های خورشیدی برای جامعه هدف کمیته امداد و دهک‌های اول تا سوم به نحوی خواهد بود که دولت با ضمانت خرید برق، برای جوامع هدف درآمدزایی ایجاد می‌کند.

او تصریح کرد: همچنین برای تامین بخشی دیگر از نیاز برق گلستان، مزارع خورشیدی مطالعه و جانمایی شده که این روش، نیازمند مطالعات بیشتر است.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان