آواک، سرویس مکالمه گروهی پرسنل یک سازمان

اپراتور اول تلفن همراه کشور سرویس «آواک» را مدتی است با هدف تامین نیازمندی‌های ارتباطی سازمان‌ها و نهادهای خدماتی و دولتی با امکانات شبکه بی‌سیم سنتی و قابلیت انتقال داده متنی و تصویری فراهم کرده است.

به گزارش اکونگار به نقل از ایلنا؛ این سرویس که به POC شهرت دارد، قابلیت انتقال داده متنی و تصویری بدون نیاز به ایجاد شبکه اختصاصی بی‌سیم سنتی را فراهم می‌کند و اعضای یک گروه مکالمه‌ای می‌توانند با یکدیگر تماس نیمه دوطرفه صوتی و تصویری برقرار کنند.

بر اساس این گزارش، در سرویس POC امکان برقراری ارتباط بین اعضای این سرویس و بی‌سیم‌های سنتی نیز وجود دارد. همچنین از طریق استقرار نرم‌افزار تحت ویندوز مرکز کنترل نیز امکان مدیریت و پایش کاربران ایجاد شده است.

سرویس «آواک» یک سرویس قابل نصب روی گوشی‌های موبایل اندروید و یا گوشی‌های بی‌سیم مخصوص این سرویس است که از طریق این نرم افزار، پرسنل یک سازمان می‌توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

این ارتباط می‌تواند صوتی، متنی و انتقال فایل و تصویر باشد. روش برقراری ارتباط به صورت Push to talk است که با فشردن دکمه توسط یک طرف و شروع صحبت، سایر افراد گروه نیز صدای فرد را می‌شنوند و امکان مکالمه گروهی برقرار می‌شود.

از جمله مزیت‌های این سرویس، نیاز نداشتن به ایجاد زیرساخت و شبکه، صرفه‌جویی در زمان و هزینه، قابلیت تماس همزمان بینِ گروهی فوری و عملیاتی به دو روشِ صوتی و تصویری، نیاز نداشتن به اخذ پروانه فرکانس، محدوده ارایه سرویس به گستردگی شبکه سراسری همراه اول، ارایه دستگاه‌های تخصصی‌سازی شده برای مقاصد عملیاتی و اورژانس، امکان اتصال به شبکه‌های بی‌سیم سنتی از طریق دستگاه درگاه یکپارچه‌ساز و استفاده از نرم‌افزار مرکز کنترل برای مدیریت و پایش کاربران، امنیت بالا در ارسال و دریافت داده‌هاست.

دیگر مزیت‌های سرویس POC، قابلیت سازگاری و یکپارچه‌سازی با سایر سیستم‌ها از جمله دوربین‌های IP-CCTV و PBX، امکان ارائه به صورت Cloud ، Co-location و On-premis و پشتیبانی کامل سرویس و تجهیزات ارتباطی را می‌توان نام برد.

این سرویس همچنین جامعه گسترده‌ای از مشتریان سازمانی مانند صنعت راه و ساختمان، نفت، گاز و پتروشیمی، گردشگری و توریسم، صنایع ریلی و حمل و نقل هوایی و بنادر، ادارات و سازمان‌ها، مراکز آموزشی و مراکز تفریحی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای را در برمی‌گیرد و قابلیت نصب و ارایه خدمات را داراست.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان