اعلام رشد درآمد مخابراتی های بازار سرمایه

دو شرکت مخابرات ایران «اخابر» و ارتباطات سیار ایران «همراه» به عنوان دو نماینده شرکت های خدمات رسان در زمینه ارتباطات و فناوری تلفن همراه در بازار سرمایه ایران شناخته می شوند.

به گزارش اکونگار به نقل از چابک آنلاین؛ از آنجایی که بیش از 88 درصد سهام «همراه» متعلق به «اخابر» است، این شرکت از جمله زیر مجموعه های گروه مخابرات ایران شناخته می شود و نمی توان تحولات و تصمیمات اخذ شده در «همراه» را جدای از شرکت بالا دستی آن یعنی «اخابر» دانست.

گروه شرکت های مخابرات ایران شامل شرکت ارتباطات سیار، شرکت پیشگامان خدمات اول تهران مبین، شرکت مدیریت سامان سازه غدیر، شرکت کارشاپ، شرکت سرمایه کارکنان و ارتباطات مخابرات ، شرکت ارتباطات ثابت ایران و شرکت دریا ساحل ایرانیان است.

براساس گزارش های عملکرد ماهیانه دو نماد «همراه» و «اخابر» این دو شرکت تا پایان مردادماه 1402، حدود 23 هزار میلیارد تومان از محل ارائه خدمات (دیتا، خدمات مخابراتی و خدمات مکالمه و غیره)درآمد کسب کرده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بیش از 26 درصد رشد داشته است.

به گفته مدیران شرکت «همراه» به دلیل ثابت ماندن تعرفه های خدمات تلفن همراه ، شرکت نتوانسته در سال گذشته روند سودسازی خود را به نحو مطلوبی افزایش دهد.

در جدول زیر تغییرات درآمد دو شرکت مخابراتی فعال در بازار سرمایه ایران بررسی شده است.

تغییرات درآمد اخابر و همراه

«اخابر» با «دانا» قرار داد بیمه‌ای منعقد کرد

براساس اطلاعیه منتشر شده بر روی سایت کدال، شرکت مخابرات ایران با بیمه دانا قرار داد بیمه ای منعقد کرده است.

برپایه این اطلاعیه، «اخابر» به جهت بیمه تکمیلی درمان کارکنان شاغل و بازنشسته با شرکت بیمه دانا قرار داد منعقد کرده که مبلغ این قرار داد بیش از یک هزار و 9 میلیارد تومان اظهار شده است.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان