آمار تسهیلات پرداختی بانک ایران زمین به بخش خصوصی

طبق آمارهای منتشر شده از سمت بانک مرکزی در پایان شهریور ماه بانک ایران با حمایت گسترده از بخش خصوصی در باب تولید عملکرد قابل توجهی را از خود به نمایش گذاشته که با توجه به شرایط فعلی و وضعیت مالی بانک ایران زمین قابل تقدیرست.

به گزارش اکونگار به نقل از رصد روز؛ یکی از مهمترین وظایف بانک‌ها در شرایط فعلی حمایت از بنگاههای اقتصادی جهت رفع نیازهای داخلی و توسعه محصول و افزایش تولید است که می تواند ذخیره مناسبی را حتی برای نسلهای آینده ایجاد کند.

تسهیلات کلان بانکها به بخش خصوصی با توجه سامانه های نظارتی جدید در بانک مرکزی و نیز سیستم ارزیابی بانکها در یکی دو سال گذشته علاوه بر اینکه به پایداری تولید در واحدهای مختلف انجامیده بلکه میزان بازگشت منابع به چرخه نقدینگی بانک را افزایش و چالش غیرجاری شدن تسهیلات را تا حدود زیادی مرتفع کرده. در عین حال حضور بانکها در عرصه تولید سبب خواهد شد تا پشتوانه جذب سرمایه گذار برای ایده های نو در حوزه های مختلف بیش از گذشته باشد که همین موضوع به تنهایی یک اتفاق خوب برای بنگاههای تولیدی خواهد بود.

نقش آفرینی بانک ایران زمین در جبهه تولید

بانک ایران زمین از جمله بانک‌هایی است که جدا از تلاشها و اقدامات قابل توجهی که جهت ایجاد اتاق شیشه ای در نظام بانکی داشته و طرحهای متنوعی را در این باره پیاده سازی کرده و مبدع بانکداری دیجیتال به معنای گسترده آن است بلکه در سالهای گذشته با وجود فشاری که از ناحیه ادغام مؤسسه مولی الموحدین تحمل کرده همواره در کنار تلاشگران عرصه تولید نقش آفرین بوده و سعی کرده تا با پرداخت تسهیلات کلان به بخش خصوصی به چرخیده چرخهای تولید در کشور کمک کرده باشد.

یکی از مهمترین مواردی که در موضوع پرداخت تسهیلات بانک ایران زمین به خوبی قابل مشاهده است و در صورتهای مالی می‌توان آن را مشاهده کرد ضریب پایین مظالبات غیرجاریست که نشان می دهد مدیران بانک ایران زمین همسو با سیاستهای حمایتی مسئله انضباط تسیهلاتی و اعتبارسنجی مشتریان را با حساسیت خاصی دنبال می کنند.

طبق آمارهای منتشر شده از سمت بانک مرکزی در پایان شهریور ماه بانک ایران زمین با حمایت گسترده از بخش خصوصی در باب تولید عملکرد قابل توجهی را از خود به نمایش گذاشته که با توجه به شرایط فعلی و وضعیت مالی بانک ایران زمین قابل تقدیرست.

براساس آمارهای منتشر شده در پایان شهریور بانک ایران زمین بیش از ۲۳۵ هزار و ۷۳۸ میلیارد ریال تسهیلات کلان به بخش خصوصی پرداخت کرده که این مسئله جدا از اهمیت حمایت از تولید می تواند نتایج آتی بیشتری مانند بهبود وضعیت اشتغال، کمک به افزایش دانش و فناوری و… داشته باشد که امیدوار کننده است.

بانک ایران زمین در سالهای اخیر هرچند که با موضوع زیان انباشته ربرو بوده اما چنین عملکردی قطعاً ظرفیت های زیادی را در مجموعه این بانک ایجاد خواهد کرد که می تواند ایران زمین را در مسیر بهبود و ارتقا قرار دهد.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان