عبور مطالبات ۷ بانک دولتی از مرز ۱۶۴‌هزار میلیارد تومان

مجموع مطالبات بانک‌ها از دولت در ۷ بانک دولتی کشور در نیمه نخست سال از مرز ۱۶۴ هزار میلیارد تومان گذشت.

به گزارش اکونگار و به نقل از دنیای اقتصاد، مجموع مطالبات از دولت این ۷ بانک در سال ما قبل از آن، ۱۵۱‌هزار میلیارد تومان بوده است. بانک ملی ایران با ۸۵‌هزار میلیارد تومان مطالبات در رتبه اول و دارای بالاترین مطالبات از دولت در ۶ماه نخست سال گذشته بود.

بانک‌ کشاورزی با ۵۲‌هزار میلیارد تومان مطالبات از دولت در رتبه دوم وبانک مسکن با ۲۵‌هزار میلیارد تومان مطالبات از دولت در رتبه سوم قرار داشت.

در مقابل بانک‌های توسعه صادرات، قرض‌الحسنه مهر ایران و صنعت ومعدن در ۶ماه نخست سال گذشته کمترین مطالبات از دولت را به خود اختصاص دادند.

مطالبات از دولت در نظام بانکی به تسهیلاتی گفته می‌شود که بازپرداخت آن به موجب قانون توسط دولت تضمین شده یا اجازه تضمین آن توسط دولت در قانون پیش‌بینی شده و تضمین مربوطه توسط سازمان مدیریت و برنامه‌‌‌ریزی صادر شده است.

آبان ماه سال گذشته محسن زنگنه، نایب‌رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در تشریح نشست مشترک اعضای کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات با مدیران بانک‌های دولتی و غیردولتی، گفته بود مدیران عامل بانک‌ها در این جلسه خواستار افزایش سرمایه بانک‌ها و تعیین‌تکلیف مطالبات خود از دولت شدند.

 

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان