افزایش بهارانه سود بانک صادرات

افزایش ۶۲ درصدی سود خالص هر سهم بانک صادرات در فصل بهار رقم‌ خورد.

به گزارش اکونگار، همزمان با انتشار صورت‌های مالی شرکت‌های بورسی در کدال بانک صادرات هم اقدام به انتشار گزارش‌ها و صورت‌های مالی خود کرد. در این گزارش با استناد به اطلاعات منتشر شده از سوی بانک صادرات در کدال فعالیت‌های آن در سه ماهه منتهی به ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ بررسی شده است.

بانک صادرات در 3 ماهه نخست سال جاری توانست حدود 13 هزار و 487 میلیارد تومان از تسهیلات اعطایی، سپرده گذاری و اوراق بدهی درآمد کسب کند که نسبت به دوره مشابه سال گذشته 31 درصد رشد داشته است.

 پس از کسر هزینه سپرده‌ها، تراز عملیات بانکداری(خالص درآمد تسهیلات و سپرده گذاری) 3 هزار و 498 میلیاردی رقم خورد که رشد 71 درصدی را در فصل بهار گزارش می‌کند.

خالص درآمد کارمزد بانک صادرات یک هزار و 57 میلیارد تومان است که در مقایسه با بهار سال گذشته 27 درصد رشد داشته است. سرانجام درآمدهای عملیاتی بانک صادرات در 3ماهه نخست سال عددی بالغ بر 6 هزار و 175 میلیارد تومان ثبت شد که نسبت به 3ماهه نخست سال گذشته 46 درصد رشد را نیز تجربه کرده است.

بانک صادرات در 3 ماهه منتهی به۳۱ خرداد ۱۴۰۲ موفق به ثبت سود خالص 373 میلیارد تومانی شد؛ سود خالص گزارش شده نسبت به 3 ماهه منتهی به ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ حدود 64 درصد رشد داشته است که عمده افزایش قابل توجه سود خالص این بانک ناشی از کاهش مالیات و کاهش هزینه‌ها بوده است.

حاشیه سود ناخالص در این دوره 26 درصد و حاشیه سود خالص 3 درصد است. البته گفتنی است که حاشیه سود خالص بانک صادرات نسبت به سال مالی گذشته یک درصد و حاشیه سود ناخالص نیز 6 درصد رشد داشته اند. بانک صادرات در بهار سال جاری موفق به تحقق 21 ریال سود خالص به ازای هر سهم شد. سود محقق شده  هر سهم در بهار 1401 عدد 13 ریال بود که اکنون شاهد رشد 62 درصدی است.

 

 

 

 

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان