کدام بانک از تسهیلات اعطایی بهار درآمدزایی داشته است؟

طبق گزارش‌های منتشر شده در کدال، ۱۵ بانک در بهار امسال، حدود ۱۱۰ همت از محل تسهیلات اعطایی درآمد کسب کرده اند.

به گزارش اکو نگار، اکنون که تیرماه به ایستگاه پایانی خود رسیده است و شرکت‌ها باید گزارش فصل بهار خود را در سامانه کدال منتشر کنند، سراغ بانک‌ها رفنه و به بررسی تسهیلات اعطایی 15 بانک پرداخته‌ایم. گفتنی است که از میان 29 بانک در کشور تنها 15 بانک گزارش فعالیت ماهانه خود را منتشر کرده‌اند.

با بررسی گزارش‌های کدال 15 بانک ملت، پاسارگاد، تجارت، صادرات، اقتصاد نوین، سامان، پارسیان، اعتباری ملل، خاورمیانه، کارآفرین، سینا، پست بانک، گردشگری، دی و قرض الحسنه رسالت در بهار امسال حدود 110 همت از تسهیلات اعطایی درآمد کسب کرده‌اند.

از میان 15 بانک نام برده شده، بانک ملت با سهم 27 درصدی معادل 30 همت در رتبه نخست قرار گرفته است. پس از بانک ملت، بانک‌ پاسارگاد با سهم 20 درصد، بانک تجارت با سهم 15 درصد و بانک صادرات با سهم 12 درصد در رتبه های بعدی قرار دارند. 11 بانک بعدی باهم 26 درصد از سهم تسهیلات اعطایی را در اختیار دارند که این درصد از سهم بانک ملت هم کمتر است.

با نگاهی به نمودار فوق، نام دو بانک در انتهای این نمودار جلب توجه می‌کند؛ دو بانک دی و قرض الحسنه رسالت در 3 ماهه نخست سال 1402 از بخش تسهیلات اعطایی 506 و 330 میلیارد تومان درآمد کسب کردند، این در حالی است که این دو بانک حتی نتوانستند به یک هزار میلیارد تومان درآمد از محل گفته شده برسند.

با چرتکه انداختن به درآمد 110 همتی از محل تسهیلات اعطایی این 15 بانک در بهار امسال، میبینیم که میانگین درآمد از بخش تسهیلات اعطایی مبلغی بالغ بر 7 هزار و 327 میلیارد تومان به ازای 3 ماه بوده است؛ باتوجه به میزان درآمد میانگین گفته شده پی میبریم که 4 بانک ملت، پاسارگاد، تجارت و صادرات بیشتر از میانگین و 11 بانک بعدی کمتر از میانگین 3 ماهه فصل بهار درآمد کسب کرده اند.

اگر نگاهی به شرح وضعیت تسهیلات اعطایی 15 بانک نام برده شده بیاندازیم، متوجه می‌شویم که از میان عقود موجود، مرابحه بیشتر مورد توجه قرار گرفته است و عمده درآمدزایی بانک ها از این محل است.

 

 

 

 

 

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان