کاهش نرخ بهای تمام‌شده پول در بانک توسعه صادرات

مدیرعامل بانک صادرات گفت: نرخ تمام‌شده پول برای مشتریان بانک توسعه صادرات ایران نسبت به بانک‌های دولتی ۱.۵‌ درصد و در مقایسه با بانک‌های خصولتی حدود ۳‌ درصد کمتر است.

به گزارش اکونگار به نقل از اداره کل روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران؛ افشین خانی، مدیرعامل بانک صادرات در مجمع پایش عملکرد ۹ ماهه این بانک با بیان اینکه بهای تمام‌شده پول، سود و زیان بانک، ریسک تمرکز منابع مشتریان، محدودیت‌های بین‌المللی، سهم از شبکه بانکی و چالش فناوری از مهم‌ترین مسائل بانک هستند که باید مرتفع شوند، گفت: فلسفه وجودی بانک توسعه صادرات باید برای تجار و مشتریان تفاوت ایجاد کند و در این مسیر ضروری است نقش بانک در تامین مالی صادرات و واردات افزایش یابد.

او در این برنامه که با حضور اعضای هیات‌مدیره و مدیران ارشد بانک برگزار شده بود، بر تحلیل و استخراج بررسی چالش‌‌های بانک و مهم‌تر از آن، مدیریت این چالش‌‌ها تاکید کرد و افزود: لازمه رفع چالش‌‌های بانک، تدوین برنامه‌های عملیاتی است؛ در حال حاضر طراحی برنامه‌های کوتاه‌مدت در دو بازه زمانی «تا پایان سال» و «فصل اول سال آتی» در دستور کار قرار گرفته است و با اولویت برنامه‌ریزی برای ۱۲ هفته پیش رو تا پایان سال تلاش خواهیم کرد با کمک یکدیگر ریسک تمرکز منابع مشتریان را کاهش دهیم.

مدیرعامل بانک صادرات اظهار کرد: در فرصت کمتر از سه ماه پیش رو، انتظار می‌رود در سه حوزه چالشی بانک یعنی «منابع»، «مصارف» و «وصول مطالبات»، دستاوردهایی را به دست آوریم و برای شروع این حرکت، رشد ۲.۵ درصدی  منابع شعب در هر هفته به عنوان یکی از اهداف راهبردی تعیین شده است.

خانی ادامه داد: ظرفیت شعب متفاوت است و این هدف در عین سهولت برای یک شعبه ممکن است برای شعبه دیگر چالشی باشد. در این حرکت قصد داریم از همه ظرفیت‌ها و توان شعب و ستاد برای تحقق هدف تعیین‌شده بهره‌مند شویم.

او تصریح کرد: تحقق رشد منابع جاری شعب بانک در هفته علاوه بر کمک به کاهش بهای تمام‌شده پول در بانک، سرآغاز پویایی و چابکی بانک خواهد بود.

خانی افزود: نرخ تمام‌شده پول برای مشتریان بانک توسعه صادرات ایران نسبت به بانک‌های دولتی ۱.۵‌ درصد و در مقایسه با بانک‌های خصولتی حدود ۳‌ درصد کمتر است.

مدیرعامل بانک صادرات با بیان ضرورت جذب مشتریان جدید و متعاقب آن اعطای منابع به آنها گفت: بانک توسعه صادرات برای تداوم و افزایش خدمات باید بر جذب منابع متمرکز شده و چالش‌‌های اعطای تسهیلات را رفع کند.

او تصریح کرد: در طرح ۸ الماس باتوجه به محدودیت منابع، راهکارهایی برای نحوه ارائه تسهیلات پیشنهاد شده و کمیته اعتباری در تلاش است که مدت بررسی و صدور مصوبات به دو هفته کاهش پیدا کند.

خانی با تاکید بر ضرورت افزایش مشتریان بانک گفت: شناسایی پتانسیل مشتریان هر استان از دیگر نکاتی است که در سیاستگذاری‌های جدید به آن توجه شده و فهرست این پتانسیل‌ها در قالب یک نامه مدون از سوی مدیریت امور شعب و بازاریابی تا پایان هفته به شعب ابلاغ می‌شود. همکاران شعب مکلفند با واحدهای تولیدی/ بازرگانی معرفی‌شده تعامل برقرار کنند و در صورت نیاز از ظرفیت واحد‌های ستاد برای جذب مشتری بهره‌مند شوند.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان