روایت سخنگوی دولت از دلایل تاخیر در ارایه لایحه بودجه ۱۴۰۳ به مجلس

سخنگوی دولت از ارائه سند لایحه بودجه ۱۴۰۳به مجلس به بعد از تصویب برنامه هفتم خبر داد.

به گزارش اکونگار لایجه بودجه آذرماه هر سال از سوی دولت تقدیم مجلس می‌شود، در دهه نود و همزمان با ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد، تاخیر دولت در ارایه سند لایحه بودجه به مجلس به یک امر عادی تبدیل شد و دولت تمامی قاعده و قانون‌های بودجه نویسی را  در آن دوران زیر و رو کرد. به گونه‌ای بودجه سال 92 به دلیل تاخیر فراوان دولت در تقدیم سند لایحه بودجه  به مجلس در فروردین ماه 1392 بررسی و تصویب شد. 

این روند پس از روی کارآمدن حسن روحانی تغییر یافته و در 8سال فعالیت دولت حسن روحانی، لایحه بودجه در زمان دقیق تقدیم مجلس شد. 

روز گذشته هم ابراهیم رییسی، از ارایه  سند لایحه بودجه بدون تاخیر به مجلس شورای اسلامی خبر داد. 

رییس دولت سیزدهم، از ارائه لایحه بودجه سال آینده به مجلس در روز سه شنبه خبر داد و رعایت اصل ۷۵ قانون اساسی مبنی بر همخوانی منابع و مصارف بودجه از سوی همه دستگاه‌ها و نهاد‌ها را یک ضرورت قطعی دانست.

ابراهیم رییسی، عمل به این اصل مهم قانون اساسی در پرهیز از تخصیص بودجه برای مصارفی که منابع پایدار برای آن پیش بینی نشده را ضرورتی قطعی برای همه دستگاه‌ها و نهاد‌ها دانست.

درحالی که انتظار می‌رفت دولت امروز لایحه بودجه 1403 را تقدیم مجلس کند، سخنگوی دولت خبر از تاخیر در ارایه سند لایحه بودجه 1403 به مجلس خبر داد. 

 بهادری جهرمی اعلام کرد: لایحه بودجه سال 1403 که از سوی دولت نهایی شده و قرار بود امروز با حضور رئیس‌جمهور تقدیم مجلس شورای اسلامی شود، با درخواست هیات رییسه محترم مجلس شورای اسلامی و با توجه به عدم بررسی بخش نهایی برنامه هفتم توسعه، به جلسه بعد از اتمام بررسی برنامه هفتم توسعه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی موکول شد.

روز گذشته نادری، عضو هیات رئیسه مجلس خبر داده بود: رئیس‌جمهور در جلسه علنی سه‌شنبه مرحله اول لایحه بودجه 1403 را به مجلس تقدیم خواهد کرد.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان