شناسه دار شدن محصولات باغی تا سال آینده/رشد ۴۰ درصدی تولید محصولات باغی

برآوردها حاکی از آن است که ۸۰ درصد از تولید محصولات باغی تا سال آینده شناسه دار شوند.

به گزارش اکونگار به نقل از ایسنا، مجتبی شادلو گفت: شناسنامه دار شدن محصولات کشاورزی و باغی امری کاملا ضروری است چراکه با شناسه دار شدن محصول، میزان ذخایر و ارسال از مبدا تا مقصد کاملا روشن است.

به گفته او، با شناسه دار شدن محصولات کشاورزی آمار تخصیص کود و ادوات کشاورزی مبتنی بر واقعیات است و از طرفی به ساماندهی تولید و بازار کمک می‌کند‌.

شادلو با بیان اینکه شناسه دار شدن کالا به تنظیم بازار کمک می کند، افزود: براساس تجربیات سنوات گذشته، نگران مشکلات تامین بازار داخلی هستیم و براساس برآوردهای کلی اقدام به صادرات می‌کنیم که در برخی مواقع به سبب کمبود بازار داخل در امر تنظیم بازار دچار چالش می‌شویم. درحالیکه با شناسه دار شدن کالا دیگر نگرانی راجع به تنظیم بازار داخل و صادرات نداریم.

نایب رئیس اتحادیه باغداران ادامه داد: طرح شناسه دار شدن کالا به طور چشمگیری در قالب نظام صنفی و تعاونی‌ها انجام شد و سال جدید این طرح سرعت بیشتری به خود می‌گیرد.

به گفته او، برآوردها حاکی از آن است که ۸۰ درصد از تولید محصولات باغی تا سال آینده شناسه دار شوند.

شادلو از رشد ۴۰ درصدی تولید محصولات باغی خبر داد و گفت: با توجه به افزایش چشمگیر تولید محصولات باغی نسبت به سال قبل، پتانسیل ۵۰ درصد ظرفیت محصولات باغی برای صادرات مهیا است.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان