خودرو و دخانیات بازنده مسابقه کیفیت /خروج ۵خودرو بی‌کیفیت از مدار تولید

به گفته رئیس سازمان ملی استاندارد نرخ کیفیت در بعضی از کالاها از جمله دخانیات و صنعت خودروسازی زیر ۵۰ درصد و در صنایعی از جمله شوینده، مواد غذایی، مبلمان و برخی از انواع لوازم خانگی بالای ٧٠ درصد است.

به گزارش اکونگار به نقل از ایسنا، مهدی اسلام پناه در حاشیه مراسم روز جهانی استاندارد، اظهار کرد: طبق تحلیل انجام شده و گزارش منتشره دانشگاه امیرکبیر در رابطه به شاخص‌های کیفیت کالا و خدمات، نرخ کیفیت در بعضی از کالاها از جمله دخانیات و صنعت خودروسازی زیر ۵۰ درصد است و خودروسازان نتوانسته‌اند حتی کف رضایت مردم را کسب کنند.

وی با اشاره به اینکه پنج خودروی بی کیفیت و پرعیب از مدار تولید خارج شده، گفت: اکنون در حال استانداردسازی ۱۰۰۰ قطعه خودرو هستیم تا به صورت فنی و کارشناسی تاییدیه دریافت کنند.

رئیس سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه وزارتخانه‌ها و بنگاه‌های تولیدی در استانداردسازی مسوولیت دارند، ادامه‌داد: شاخص‌ها و نرخ کیفیت سازی ۵۶ مولفه و شاخه دارد که نوع رضایت و رفتار بازار همخوانی دارد. همچنین نتایج این گزارش نشان می‌دهد در صنایعی از جمله شوینده، مواد غذایی، مبلمان و برخی از انواع لوازم خانگی رتبه کیفیت بالای ٧٠ درصد است. این شاخص نرمال خوبی در سطح جهانی و نشانگر رضایت مردم است.

وی افزود: دستگاه های نظارتی در سلامت و آرامش خدمات را ارائه می‌کنند، اما در صورتی که کوچکترین اتفاق یا تعارض منافع ایجاد شود صدای مافیای قدرت و ثروت بلند می‌شود.

 

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان