تورم لوازم خانگی، کمتر از میانگین کشوری

مقایسه نرخ تورم عمومی یا نقطه به نقطه در رسته محصولات لوازم خانگی و نرخ تورم کل طی ۶ماهه اول سال۱۴۰۲ نشان میدهد که تورم لوازم خانگی همواره کمتر از میانگین تورم کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای کشور بوده است.

به گزارش اکونگار به نقل از آهام ایران؛ مقایسه نرخ تورم عمومی یا نقطه به نقطه در رسته محصولات لوازم خانگی و نرخ تورم کل طی ۶ماهه اول سال۱۴۰۲ نشان میدهد که تورم لوازم خانگی همواره کمتر از میانگین تورم کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای کشور بوده است.

براساس گزارش مرکز آمار ایران تورم نقطه به نقطه لوازم خانگی از تیرماه سال۱۴۰۱ و به ویژه در ۶ماه نخست سال۱۴۰۲، هر ماهه روندی نزولی را طی کرده و در اکثر ماه‌های سال جاری زیر ۴۰ درصد بوده است، این در حالی است که تورم کل طی یک سال اخیر همواره بیشتر از تورم لوازم خانگی بوده است.

همچنین بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، در شهریورماه سال جاری تورم ماهانه کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای کشور در گروه لوازم خانگی ۱.۴درصد بوده که باز هم از نرخ تورم کل (۲درصد) عدد کمتری را نشان میدهد.

این آمار و ارقام در گزارش مرکز آمار ایران مشخص میکند بر خلاف باورهایی که در میان برخی مردم و کارشناسان این صنعت مبنی بر افزایش تورم لوازم خانگی وجود دارد، بخش تولید لوازم خانگی، بدون افزایش فشاری بیشتر از آنچه خود متحمل می‌شود، محصول تولیدی را به دست مشتری در بازار می‌رساند.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان