وعده رییسی برای جداسازی برق صنایع از شبکه برق خانگی / با تولید فولاد سبز، به رتبه‌های اول جهان می‌رسیم

رئیس‌جمهور با اشاره به برنامه دولت برای جدا کردن برق صنایع از شبکه برق خانگی گفت: این جداسازی که امروز گام‌های عملی جدی نیز در زمینه تحقق آن برداشته شده است، اقدام بسیار مهمی است تا تامین برق صنایع تحت فشار تامین برق خانگی دچار اختلال نشود. این سیاست در عرصه تامین آب و برق صنایع با قوت دنبال خواهد شد.

به گزارش اکونگار به نقل از ایسنا، ابراهیم رییسی در سفر به اصفهان گفت:نگاه من این است که هدف‌گذاری‌های بسیار خوبی شده در فولاد مبارکه و این مجموعه به عنوان یک واحد با برنامه و هدف و دارای اراده پولادین و ایمان قوی با گام‌های استواری که برمی‌دارد حتماً به جایگاه برتر و آنجا که در شأن اوست، خواهد رسید.

رئیس جمهور برنامه‌های این واحد تولیدی در زمینه خودتأمینی، خودکفایی و استقلال و حرکت را مایه خرسندی توصیف و تصریح کرد: امروز در این مجتمع احساس کردم که دل همه مملو از ایمان و امید به آینده است و آینده را بسیار درخشان می‌بینند و برای تحقق آن تلاش می‌کنند.

رئیسی همچنین به سخنان مطرح شده در جلسه درباره ایفای مسئولیت‌های اجتماعی مجتمع فولاد مبارکه اشاره و خاطرنشان کرد: مردم از واحدهای بزرگ و پردرآمدی مثل فولاد انتظار دارند که حتما به ایفای مسئولیت‌های اجتماعی در محل استقرارشان توجه داشته باشند.

رئیس جمهور به طرح موضوع سرمایه‌گذاری در صنایع نیز اشاره کرد و گفت: به طور طبیعی اگر در صنایع سرمایه‌گذاری نشود، رشد آنها متوقف خواهد شد و پیشرفت نمی‌کنند. این صرفاً مربوط به صنعت فولاد نیست و در صنایع دیگر مثل خودروسازی، لوازم خانگی و دیگر صنایع نیز باید اتفاق بیفتد و قطعا بخشی از درآمد باید صرف سرمایه‌گذاری برای رشد و ارتقای تولید شود.

رئیسی افزود: امروز اگر در صنعت نفت و پتروشیمی هزینه و سرمایه‌گذاری نکنیم، نمی‌توانیم سهم خود را از میادین مشترک برداریم؛ هرگز از تخصیص بخشی از درآمدها به توسعه خود صنعت غافل نشوید. همچنین اقدام انجام شده برای خودتامینی در صنایع و از جمله در فولاد مبارکه اقدامی شایسته قدردانی و تشویق است.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش به طرح موضوع تفاوت پرداخت‌ها و مسئله صندوق بازنشستگی از سوی کارگران این واحد تولیدی اشاره کرد و اظهار داشت: دولت پرداخت عادلانه را دنبال می‌کند که تاکنون نتوانستم به آنچه مدنظر ماست عمل کنیم. عدم اجرای عدالت در پرداخت‌ها یکی از مسائلی است که بسیار بنده را رنج می‌دهد و معتقدم باید سریع‌تر به سامان برسد.

 

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان