افتتاح ۳۸ طرح عمرانی در تکاب به مناسبت دهه فجر

فرماندار تکاب گفت: ۳۸ طرح عمرانی و زیربنایی با ۲۰ هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال اعتبار به مناسبت دهه فجر در تکاب افتتاح و کلنگ زنی شد.

به گزارش اکونگار به نقل از دنیای معدن؛ اسماعیل حیدری آزاد روز دوشنبه در آئین افتتاح و کلنگ زنی طرح‌های عمرانی این شهرستان گفت: ۳۵ طرح گازرسانی به روستاهای محورهای زرشوران، مایین بلاغ، کرفتو و شهر تخت سلیمان با پنج هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال هزینه امروز افتتاح شد که با بهره برداری از آنها ۳ هزار و ۵۰۰ خانوار از نعمت گاز طبیعی بهره مند شدند.

او با اشاره به اینکه گازرسانی به روستاهای تکاب در دولت سیزدهم متحول شد، افزود: با اجرای سیاست‌های محرومیت زدایی دولت مردمی و انقلابی آیت الله رئیسی گازرسانی به روستاهای تکاب در یک سال گذشته شتاب گرفته و برای گازرسانی به این تعداد روستا و شهر تخت سلیمان ۲۱۵ کیلومتر لوله گذاری شده است.

حیدری آزاد بیان کرد: عملیات اجرایی احداث راه اصلی تکاب - شاهین دژ به عنوان بزرگترین پروژه کلنگ زنی آذربایجان غربی در دهه فجر امسال، با ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیز از امروز آغاز شد.

فرماندار تکاب با بیان اینکه طول این پروژه بزرگ راهسازی ۳۸.۶ کیلومتر در حدفاصل کیلومتر ۳۰ تا ۶۸.۶ محور است که توسط اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی به مدت ۳۶ ماه اجرا خواهد شد، اظهارکرد: طبق اعلام پیمانکار پروژه، ۱۰ کیلومتر از عملیات تعریض و بهسازی محور تکاب - شاهین دژ تا ۶ ماه آینده تکمیل و آماده بهره برداری خواهد شد.

حیدری آزاد ادامه داد: برای اجرای این طرح راهسازی که از اولویت‌های مهم توسعه جنوب آذربایجان غربی به شمار می‌رود ۱.۵ میلیون تُن آسفالت و ۸۰.۷ هزار تُن نیز قیر مصرف خواهد شد و بهره برداری از آن، موجب افزایش ایمنی و کاهش تصادفات جاده‌ای، دوبانده شدن مسیر و افزایش سرعت طرح، تسهیل در تردد، توسعه و رونق اقتصادی استان و افزایش ظرفیت مسیر می‌شود.

او یادآور شد: محور تکاب - شاهین دژ از سخت گذر ترین و برف گیر ترین محورهای آذربایجان غربی است که با اجرای طرح احداث راه اصلی، شیب‌های طولی، قوس‌های افقی و گردنه‌های سخت گذر این محور حذف خواهد شد.

فرماندار تکاب اضافه کرد: امروز همچنین عملیات اجرایی طرح جاده‌ای احداث قطعه دوم محور تکاب - دندی به طول ۲۸.۵ کیلومتر با پنج هزار میلیارد ریال اعتبار آغاز شد.

حیدری آزاد با بیان اینکه اعتبار مورد نیاز این پروژه از سوی سازمان گسترش معادن و صنایع معدنی کشور (ایمیدرو) و کارخانه طلا زرشوران تأمین شده، افزود: احداث راه در این محور از نوع بزرگراه بوده و در حدفاصل کیلومتر ۲۵ تا ۵۱ محور تکاب - تخت سلیمان - دندی توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی اجرا می‌شود.

او با اشاره به اینکه ۱۰ کیلومتر از این محور طبق اعلام پیمانکار تا ۶ ماه آینده قابل بهره برداری خواهد بود، تاکید کرد: با تکمیل و بهره برداری از طرح احداث محور تکاب - تخت سلیمان - دندی در استان زنجان، استان آذربایجان به مرکز کشور متصل می‌شود و صنعت گردشگری در منطقه رونق می‌یابد.

فرماندار تکاب بیان کرد: علاوه بر این، عملیات اجرایی طرح احداث یک باب کتابخانه عمومی در روستای احمدآباد سفلی بخش تخت سلیمان که از مصوبات سفر استاندار آذربایجان غربی به این شهرستان محسوب می‌شود، با ۳۰ میلیارد ریال اعتبار اولیه در زمینی به مساحت ۵۰۰ مترمربع آغاز شد.

حیدری آزاد خاطر نشان کرد: با سیاست‌های محرومیت زدایی دولت مردمی و انقلابی آیت الله رئیسی و نگاه ویژه استاندار آذربایجان غربی، برای اولین بار در ایام الله دهه فجر امسال ۱۳۳ طرح عمرانی، زیربنایی، گازرسانی، بهداشتی و ورزشی با ۳۷ هزار میلیارد ریال اعتبار و هزینه در تکاب افتتاح و کلنگ زنی شد که در تاریخ این شهرستان بی سابقه بوده و یک بسته بزرگ توسعه محسوب می‌شود.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان