پیش بینی قیمت طلا در پایان اردیبهشت ۱۴۰۳ / بازار طلا اوج می‌گیرد؟

با وجود اینکه در یک هفته اخیر بازار طلا هیجان چندانی نداشته، اما پیش بینی قیمت طلا در پایان اردیبهشت ۱۴۰۳ حاکی از رشد قیمت‌هاست.

به گزارش اکونگار، در یک ماه پایانی سال 1402 و دو ماه ابتدایی سال 1403 قیمت طلا با یک روند رو به رشد مواجه شد. با وجود اینکه در هفته دوم اردیبهشت نوسان قیمتی طلا چندان چشمگیر نبود، اما بازارهم سرمایه‌گذاران به دنبال پیش بینی قیمت طلا در پایان اردیبهشت 1403 هستند.

پیش‌بینی‌های عجیب از قیمت طلای جهانی/ انس رکورد تاریخی می‌زند؟

از آنجایی که قیمت طلا در بازارهای جهانی روند رو به رشدی داشته و انس جهانی در چند وقت اخیر رکوردهای بالایی را به ثبت رسانده است، کارشناسان معتقدند که رشد قیمت‌های جهانی ممکن است قیمت طلا در بازار ایران را هم افزایش دهد.

نقش قیمت جهانی طلا روی بازارهای داخلی

کارشناسان در رابطه با پیش بینی قیمت طلا در پایان اردیبهشت 1403 می‌گویند، با توجه به بازگشت قیمت جهانی طلا به مدار صعودی، افزایش قیمت طلا در بازارهای داخلی دور از ذهن نیست.

به اعتقاد کارشناسان، با توجه به اینکه موسسات بین‌المللی ارقام نجومی را برای قیمت طلای جهانی طی ماه‌های اخیر پیش بینی می‌کنند، سیر صعودی قیمت طلا در بازار داخلی هم محتمل است، با وجود اینکه بخش عمده‌ای از تنش‌های خاورمیانه آرام گرفته و در بازار تلاطم چندانی دیده نمی‌شود، اما پیش بینی قیمت طلا در پایان اردیبهشت 1403 همچنان صعودی است.

عامل افزایش قیمت طلای جهانی چیست؟

کارشناسان معتقدند که در حال حاضر عامل عمده افزایش نرخ طلا، افزایش سطح تقاضا خواهد بود و آنچه که طلای جهانی را هم در مسیر رشد قرار می‌دهد همان تقاضای قوی برای طلا از سوی بانک‌های مرکزی بازارهای نوظهور و خانوارهای آسیایی است. از آنجایی که سرمایه‌گذاران به دنبال بازارهای ایمن و با پشتوانه هستند، طلا یکی از مهمترین ابزارهای سرمایه‌گذاری انتخاب شده است.

بازار طلا

در حال حاضر دولت با کنترل بازار ارز به دنبال مدیریت بازار طلا و سکه است. درحالی که تلاش دولت برای بازگشت آرامش و کاهش قیمت به بازار طلا ادامه دارد، اما قیمت طلا همچنان بالای 3میلیون تومان مانده و با وجود انتشار اخبار مثبت اقتصادی، همچنان قیمت طلا در مسیر رشد قرار داد.

طلا تاپایان اردیبهشت گران می‌شود؟

در آغاز هفته سوم اردیبهشت ماه اخباری مبنی بر افزایش قیمت جهانی طلا و خرید طلا برای فتح کانال 3هزار دلاری منتشر شده است. از آنجایی که وضعیت بازارهای جهانی یک روند صعودی را نشان می‌دهد پیش بینی قیمت طلا در پایان اردیبهشت 1403برای سرمایه‌گذاران جذاب است.

کارشناسان بازار طلا معتقدند که ممکن است در هفته پایانی اردیبهشت قیمت طلا صعود چشمگیری نداشته باشد، اما اینکه روند قیمت طلا در پایان اردیبهشت ماه صعودی بوده و بازار مسیر رشد را در پیش بگیرد، محتمل است.

 

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان