وزیر کار تعیین دستمزد کارگران را رسماً به مجلس سپرد/شورای عالی کار حذف می‌شود؟ + فیلم

سید صولت مرتضوی گفت: تعیین دستمزد توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حد یک پیشنهاد است. در رویه کنونی و تعیین دستمزد توسط شورای عالی کار همواره یکی از طرفین گلایه دارند.

به گزارش اکونگار به نقل از دانشجو، سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی  در پاسخ به این سوال که کارگران از میزان افزایش دستمزد راضی نیستند و حتی نمایندگان کارگری در شورای عالی کار مصوبه مزد ۱۴۰۳ را امضا نکردند، چه اقداماتی برای جلب رضایت آن‌ها انجام خواهید دهید؟ گفت: مصوبه شورای عالی کار لازم الاجراست، مستحضر هستید که در سال ۱۴۰۳ نسبت به سال ۱۴۰۲ تقریبا حدود ۹ درصد میزان افزایش حقوق و مزایای جامعه کارگری افزایش پیدا کرد. همه تلاش دولت این است که به شیوه‌های گوناگون در حوزه معیشت، بهداشت و درمان و مسکن رضایت کارگران جلب شود.

ماجرای تصویب مزد۱۴۰۳در مجلس تعیین تکلیف شد

وی در رابطه با موضوع مطرح شده برای تعیین دستمزد توسط مجلس شورای اسلامی گفت: این موضوع در حد پیشنهاد است. همواره برخی از اعضای شورای عالی کار از تصمیمات شورا گلگی می‌کنند، برای برون رفت از این گلایه‌ها بهتر این است که مجلس محترم شورای اسلامی که برآمده از آحاد مختلف جامعه است و کل ملت را نمایندگی می‌کند، حداقل دستمزد را تعیین کند.

مرتضوی در پاسخ به این سوال که آیا با این رویه نمایندگان کارگری در تعیین دستمزد حذف نمی‌شوند؟ گفت: نخیر، شورای عالی کار فعالیت خود را انجام می‌دهد؛ این شورا یکی از وظایفی که دارد تعیین حداقل دستمزد کارگران است؛ وظایف متنوع دیگری این شورا دارد که در قانون نیز مشخص شده است؛ بنابراین شورای عالی کار به قوت خود باقی خواهد ماند.

وی افزود: در رابطه با ادامه طرح فجرانه جلساتی برگزار شده و خواهد شد و هنوز تصمیم نهایی در این رابطه گرفته نشده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در رابطه با احیای واحد‌های تولیدی در سال ۱۴۰۳ گفت: رئیس جمهور تاکید کردند که اگر کارخانه‌ای نتوانست مطالبات بانکی خود را پرداخت کند، تعطیلی آن به مصلحت نیست. در تبصره ۲ قانون بودجه منابع خوبی برای پرداخت تسهیلات بانکی طراحی شده است.

 

دیدگاه
آخرین اخبار