ضوابط و شرایط واریز سومین مرحله سود سهام عدالت چیست؟

سومین مرحله سود سهام عدالت بر اساس گفته‌های مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی خردادماه ۱۴۰۳ پرداخت می‌شود که واریز آن دارای ضوابط و شرایط خاصی است که روی سامانه اطلاع رسانی شده است.

به گزارش اکونگار، در ماه‌های پایانی سال 1402، سود سهام عدالت در دو مرحله به حساب سهامداران واریز شد و واریز مرحله سوم سود سهام عدالت به ماه‌های ابتدایی سال1403 موکول شد.  

 از آنجایی که توزیع سود سهام عدالت به صورت نقدی انجام شده و در دو مرحله، سود سهام عدالت به صورت نقدی و به حساب بانکی سهامداران واریز  شده است. بسیاری از سهامداران در انتظار واریز مرحله سوم این سود هستند. 

ضرب‌العجل یک هفته‌ای برای دارندگان سهام عدالت/ سود سنوات گذشته هم واریز می‌شود؟

از ابتدای سال اخبار متعددی در رابطه با واریز مرحله سوم سود سهام عدالت به گوش رسیده است.به گونه‌ای هفته گذشته مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، گفت: با توجه به پیگیری‌ها و تلاش‌هایی که انجام شده است، به نظر می‌رسد مرحله سوم سود سهام عدالت خردادماه به حساب سهامداران واریز شود. 

از آنجایی که شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در اسفندماه اعلام کرد که 8شرکت سود سهام عدالت را پرداخت نکرده‌اند و واریز مرحله سوم سود سهام عدالت بستگی به پرداخت به موقع این شرکت‌ها دارد، باید دید که وضعیت این شرکت‌ها به چه صورت بوده و نهایتا چه زمانی مبالغ را به حساب شرکت سپرده‌گذاری مرکزی واریز می‌کنند. 

درحالی که پیشتر در تمامی خبرها تاکید شده بود که مرحله سوم سود سهام عدالت در خرداد ماه واریز می‌شود، اما به گفته مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اگر شرکت‌ها به موقع پرداختی خود را انجام دهند، در هفته‌های آینده سود به حساب سهامداران واریز خواهد شد. 

سود سهام

تعویق در پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت به دلیل قصور 8شرکت

به دلیل قصور 8شرکت در پرداخت سود سهام عدالت به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، واریز سود سهام عدالت باتعویق رو به رو شده و در صورت ادامه این روند سازمان بورس باید با پیگیری این موضوع با شرکت‌های متخلف برخورد کند. 

با وجود اینکه در تمامی اطلاعیه‌ها در رابطه با واریز مرحله سوم سود سهام عدالت اطلاعاتی در اختیار قرار گرفته است، اما هنوز مبلغ دقیق آن مشخص نشده و به نظر می‌رسد سود مرحله سوم هم مانند مرحله دوم به حساب سهامداران واریز شود. 

دارندگان سهام عدالت سومین مرحله از سود خود را بر اساس چه فرمولی دریافت می‌کنند؟

دارندگان سهام عدالت در دومین مرحله بر اساس فرمول زیر سود خود را دریافت کردند. بر اساس این فرمول، سبد ۴۵۲ هزار تومانی: ۴۰۹ هزار تومان، سبد ۴۹۲ هزار تومانی: ۴۴۶ هزار تومان، سبد ۵۳۲ هزار تومانی: ۴۸۲ هزار تومان مشمول دریافت سود سهام عدالت می‌شود. 

شرایط و ضوابط دریافت سود سهام عدالت چیست؟

باتوجه به تاکید مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، دارندگان سهام عدالت برای دریافت مرحله سوم سود باید ضوابط و شرایط لازم را داشته و اگر مشکلی در این زمینه دارند طی یک هفته آن را برطرف کنند. 

بر این اساس، پرداخت سود فقط به سهامدارانی تعلق می‌گیرد که در سامانه سهام عدالت ثبت نام کرده‌اند. همچنین دارندگان سهام عدالت باید دانند که  سود سهام به حساب شخصی آنها و بر اساس شماره شبایی که در پرونده افراد اعلام شده واریز می‌شود به همین دلیل باید بررسی شود که شماره شبا غیر فعال نبوده و یا نیاز به اصلاح نداشته باشد.همچنین سهامداران می‌توانند از طریق سامانه وضعیت خود را بررسی کرده و در صورت هرگونه تغییر اطلاعات جدید را اعمال کنند. 

 

 

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان