مالکان جدید پرسپولیس به دنبال حق پخش برای کسب درآمد

مالک جدید باشگاه پرسپولیس اعلام کرد که مدیرعامل باشگاه توسط بانک شهر تعیین می شود. او همچنین گفت به دنبال گرفتن حق پخش تلویزیونی خواهد بود تا این باشگاه به درآمد زایی برسد.

به گزارش اکونگار، به نقل از ایلنا، سید محمدمهدی احمدی، در پاسخ به این سوال که ورود باشگاه زیان‌ده پرسپولیس بر تراز بانک‌هایی در کنسرسیوم بانکی مالک این باشگاه حضور دارند چه تاثیری خواهد داشت و بانک شهر که سه کرسی از آن را در اختیار دارد نگران این موضوع نیست، اظهار داشت: آنچه که ارزیابی شده با استفاده از مدل NAV، هم دارایی باشگاه دیده شده و سازمان خصوصی‌سازی با یک مدل استاندارد قیمت‌گذاری را انجام داده است. وظیفه کنسرسیوم بانکی این است با مدل مالی که در نظر دارد، این باشگاه را از زیان انباشته که هر روز این زیان در صورت‌های مالی بیشتر می‌شود به یک باشگاه سودده تبدیل هدایت کند.

سرخآبی‌ها رسماً واگذار شدند

وی ادامه داد: با خرید سهام پرسپولیس، بر روی این باشگاه سرمایه‌گذاری کرده‌ایم و مصوبه این سرمایه گذاری از شورای پول و اعتبار اخذ شده ‌است. معتقدم این کنسرسیوم بانکی با تدابیری که اتخاذ می‌کند می‌تواند به پایان زیان‌دهی و ایجاد روند سوددهی پرسپولیس کمک کند.

مدیر عامل بانک شهر در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود که این واگذاری به بانک‌ها در شرایط تحمیلی انجام شده‌ است و مزایده و سازوکار رقابتی اقدامات به بانک‌های حاضر در این کنسرسیوم تحمیل شده، گفت: با بانک‌های برای خرید سهام پرسپولیس وارد مذاکره شدند نه اینکه تحمیلی صورت گرفته باشد. البته یک منع قانونی برای ورود بانک‌ها وجود داشت و طبق ماده ١۶  و ١٧ قانون رفع موانع تولید رقایت‌پذیر بود که طبق آن عرصه‌ای که بانک بتواند در آن سرمایه‌گذاری کند، باید حتما در چرخه فعالیت بانکی تعریف شود و در موضوع فعالیت‌هایی غیر از این باید مجوز از سوی بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار داده شود که با مصوبه شورای پول و اعتبار این منبع قانونی هم برداشته شد. بانک‌ها هم با اختیار خودشان در  این واگذاری شرکت کردند.

احمدی باب یان اینکه پرسپولیس می‌تواند برای بانک شهر درآمدزایی داشته باشد، افزود: با مدل‌هایی که طراحی کردیم به درآمدزایی از پرسپولیس می‌رسیم. البته حق پخش که جزو الزامات AFC است، موضوعی بوده که می‌تواند به سوددهی باشگاه و در نهایت درآمدزایی بانک از پرسپولیس کمک کند. با توجه بحث سیطره دولت از این دو باشگاه تمام شده ‌باید این امکان هم فراهم شود.

وی درباره سهم این بانک در چنینش کرسی هیات مدیره اظهار داشت: با توجه به توافقی که بین اعضای کنسرسیوم بانکی شده، سه کرسی در اختیار بانک شهر قرار گرفت و مدیرعامل باشگاه از طرف بانک شهر تعیین می‌شود، یک کرسی متعلق به یا بانک تجارت یا بانک ملت خواهد بود و رییس هیات مدیرت هم از طرف بانک تجارت یا ملت تعیین شود که حاکمیت شرکتی برای نظارت بر فعالیت مرسی که مدیر عامل باشگاه را تعیین می‌کند، ایجاد شود و این کنسرسیوم با پذیرش این مدل و ابلاغ آن به شبکه سرمایه‌گذاری موضوع را فراهم می‌کند.

احمدی در پاسخ به این سوال که آیا از این پس، پرسپولیس در اولویت تسهیلات دهی بانک شهر قرار خواهد گرفت در حالی که همواره تاکید مسئولان ارایه وام به بخش تولید است، تاکید کرد: باید در این باره بودجه‌ریزی کنیم و با یک مدل درآمد و مصارف به این موضوع بپردازیم. البته نمی‌خواهیم این موضوع در قالب تسهیلات باشد بلکه در قالب سرفصل‌های مسئولیت اجتماعی بانک‌ها کمک خود را به پرسپولیس انجام دهند و با مدل درآمد-هزینه که ما تدارک دیدیم این باشگاه را از بحث تسهیلات دور می‌کنیم و به سمت منابع پایدار هدایت می‌کنیم.

 

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان