پیامدهای تحریم‌های جدید آمریکا بر فولاد ایران

فولاد خوزستان، صادرکننده کلیدی محصولات میانی فولاد ایران با تحریم‌های جدید آمریکا مواجه خواهد شد.

به گزارش اکونگار به نقل از معدن ۲۴؛ به دنبال حمله ایران به اسرائیل دور جدیدی از تحریم‌های آمریکا، بر صادرکنندگان کلیدی این بخش یعنی شرکت فولاد خوزستان به همراه تعدادی از شرکت های وابسته وضع شد.

اگرچه محدودیت‌های مشابه برای صنعت فولاد ایران جدید نیست، اما منابع بازار انتظار دشواری‌های بیشتری به ویژه چالش‌های مرتبط با معاملات مالی در عملیات تجاری دارند. البته کارشناسان معتقدند شدت آثار منفی مبهم است و انتظار می‌رود زمانی که مکانیزم‌های خاصی که برای کنترل اقدامات استفاده می شود وضعیت را روشن تر کند.

با توجه به اطلاعات رسمی دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری، ۱۶ نفر و دو نهاد که تولید وسایل پرنده‌های بدون سرنشین ایران اعم از از انواع موتورهایی که قدرت پرنده‌های شاهد را تأمین می‌کنند، هدف گذاری کرده است.

اوفاک همچنین پنج شرکت در چندین حوزه که مواد تشکیل‌دهنده برای تولید فولاد به شرکت فولاد خوزستان را فراهم و یا محصولات آن را خریداری می‌کنند، معرفی می‌کند.

اوفک اعلام کرده است: بخش فلزات ایران سالانه معادل چند میلیارد دلار درآمد ایجاد می‌کند، با اینکه بیشترین بخش آن از صادرات فولاد تأمین می‌شود.

در این رابطه نماینده انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران اظهار کرد: به نظرم، هیچ تغییری اتفاق نخواهد افتاد. این تحریم ها نمادین است، از آنجا که بیشتر محدودیت‌ها قبلاً اعمال شده است. یک کارشناس بازار نیز گفته است که فقط تأثیر کمی بر شرکت‌های وابسته مشاهده می‌شود. با وجود نا اطمینان عمومی در این زمینه، برخی نگرانی‌های جدی در مورد جنبه‌های مالی همکاری با فولاد خوزستان وجود دارد که پس از اعلان جدید ممکن است پیچیده‌تر شود. یکی از تاجران بازار بیلت منطقه MENA به Metal Expert گفت: “این یک نگرانی بزرگ است، البته، برای تمام افراد طرفین درگیر.

علاوه بر این، این سوال وجود دارد که چقدر سیستم نظارت و کنترلی سخت خواهد بود. یک فرد مطلع ایرانی بیان کرد: “من به یاد دارم که صنعت فولاد در دوران ریاست جمهوری ترامپ تحت تحریم قرار گرفت و تأثیر شدیدی بر صادرات این بخش مشاهده کردیم.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان