افزایش حقوق ۲میلیون تومانی بازنشستگان کی واریز می‌شود؟

افزایش حقوق ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی فروردین بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی و لشکری و کشوری به همراه حقوق خردادماه واریز خواهد شد

به گزارش اکونگار به نقل از تجارت‌نیوز، حقوق  بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی و لشکری و کشوری برای سال 1403 نزدیک به 2 میلیون و 200 هزار تومان افزایش یافت.افزایش حقوق فروردین ماه قرار بر این است در خرداماه واریز شود.

تصمیم‌گیری درباره افزایش مستمری بازنشستگان کارگری تا آخر هفته؟

به گزارش اکونگار، درحالی که مقرر شده است بر اساس برنامه هفتم توسعه متناسب سازی حقوق بازنشستگان انجام و منابع آن از محل افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده تامین شود، اما باگذشت یک ماه از سال و دریافت حقوق فروردین هنوز بازنشستگان آثاری از افزایش حقوق را در فیش‌های خود مشاهده نکرده‌اند. 

رای مثبت مجلس و شورای نگهبان به متناسب سازی حقوق بازنشستگان

پس از رای مثبت مجلس به قانون متناسب سازی حقوق بازنشستگان شورای نگهبان هم در روزهای پایانی سال گذشته، با این موضوع موافقت کرده و مقرر شد تا بندهای برنامه هفتم توسعه درباره حقوق بازنشستگان اجرایی شود. بر اساس حکم برنامه هفتم درباره متناسب سازی حقوق بازنشستگان باید در دستور کار دولت قرار گیرید و ظرف ۳ سال، بازنشسته باید ۹۰ درصد حقوق شاغلان را دریافت کند.شورای نگهبان  پس از بررسی این ماده قانونی آن را خلاف موازین و شرع ندانست و با اجرایی شدن قانون متناسب سازی حقوق بازنشستگان موافقت کرد. 

بازنشستگان

برنامه هفتم توسعه درباره متناسب سازی حقوق بازنشستگان چه می‌گوید؟

 براساس برنامه هفتم توسعه و در راستای متناسب سازی حقوق بازنشستگان، میزان ۹۰ درصد حقوق شاغل همتراز بدین صورت است این افزایش از سال ۱۴۰۳ در سال اول ۴۰ درصد و در سال های دوم و سوم هر سال ۳۰ درصد افزایش می یابد.

درحالی که دولت برای سال جاری کف حقوق بازنشستگان را 10 میلیون در نظر گرفته است، افزایش حقوق بازنشستگان از خردادماه در دستور کار قرار می‌گیرد. 

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان