وضعیت مبهم مصوبه مزدی ۱۴۰۳/ دستمزد بدون امضای نمایندگان کارگری تصویب می‌شود؟

با وجود اینکه وزیر کار اعلام کرد مصوبه مزدی ۱۴۰۳ تصویب شده است، اما نمایندگان کارگری معتقدند احتمال دارد مصوبه مزدی تغییر کند.

به گزارش اکونگار، روز گذشته منابع غیر رسمی خبر از تغییر در مصوبه مزد1403 دادند. در خبرها آمده بود که احتمال تغییر در مصوبه وجود دارد و افزایش میزان حقوق کارگران دور از ذهن نیست. 

منابع غیر رسمی اعلام کرده بودند که نمایندگان کارگری با افزایش دستمزد کارگران مصوبه را امضا کرده‌اند و به زودی مصوبه جدید رونمایی خواهد شد. 

با وجود اینکه امیدهای تازه‌ای در دل کارگران ایجاد شده بود. وزیرکار صبح امروز در واکنش به تغییر در مصوبه مزدی 1403 صراحتا اعلام کرد که آنچه درباره میزان دستمزد کارگران مصوب و ابلاغ شده اجرایی خواهد شد. 

افزایش حق مسکن کارگران در جلسه دیروز شورای عالی کار مطرح شد؟ / نماینده کارگری پاسخ داد

به گزارش ایلنا، هفته گذشته، نشست‌هایی در شورای عالی کار با هدف اصلاح مصوبه مزدی ۱۴۰۳ برگزار شد؛ پیگیری‌های ما نشان می‌دهد که احتمال تغییر مصوبه مزدی زیاد است و به احتمال زیاد برخی از آیتم‌های دستمزد دچار تغییر می‌شود.

در عین حال، اعضای کارگری شورای عالی کار هنوز هیچ مصوبه‌ای را امضا نکرده‌اند؛ کارگری‌ها با دولت و کارفرمایان به توافق نرسیده‌اند و تا این لحظه هیچ صورت‌جلسه‌ای را امضا نکرده‌اند.به نظر می‌رسد نشست‌های سه‌جانبه در ارتباط با اصلاح مصوبه مزدی ادامه داشته باشد.  

 

به گزارش«اکونگار» پس از تعطیلات نوروز بازهم شورای عالی کار تشکیل جلسه داد، اما به اعتقاد نمایندگان کارگری سه جانبه گرایی در این شورا از بین رفته و دولت به تنهایی در این رابطه تصمیم می‌گیرد. هفته پیش هم شورای عالی کار جلسه‌ای در رابطه با افزایش حق مسکن کارگری برگزار کرد که نهایتا رقم‌های پیشنهادی طرفین برای حق مسکن کارگران مطرح شد و نهایتا دولت باید در این رابطه هم تصمیم‌گیری کند. 

چندی پیش علیرضا میرغفاری نماینده کارگران در شورای عالی کار با اشاره اینکه مصوبات با حداکثر آرا ضمانت اجرایی پیدا می‌کند،به«اکونگار» گفته بود:راه اساسی برای حل مشکل دستمزد کارگران خروج دولت از نقش کارفرمایی است.

 

 

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان