«اکونگار» واکنش بازارها به انتقام ایران از اسرائیل را بررسی می‌کند

تتر به کانال ۷۲هزارتومان نزدیک شد/ بورس تعطیل می‌شود؟

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی شلیک موشک‌های کروز ایران به سمت سرزمین های اشغالی را تایید کرد.همزمان با انتشار این خبر، بازارها شبانه به آن واکنش نشان دادند.

به گزارش اکونگار، پس از تجاوز اسرائیل و حمله به کنسولگری ایران در سوریه، افکار عمومی و بازارهای منتظر انتقام ایران بودند. 

آژیر قرمز در بورس/ خروج پول حقیقی‌ از بازار سرمایه رکورد زد + جدول

درحالی که طی روزهای گذشته اخبار مختلفی درباره انتقام ایران از اسرائیل به گوش می‌رسید، کارشناسان حمله مستقیم ایران را دور از ذهن ندانسته و آن را بسیار محتمل می‌دانستند. 

لحظاتی پیش،شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی شلیک موشک های کروز ایران به سمت سرزمین های اشغالی را تایید کرد و تلویزیون ایران هم رسما حمله پهپادی ایران به اسرائیل را تایید کرد این درحالی است که چند ساعت قبل خبرگزاری رویترز گزارش داده بود که، احتمال دارد که تا ساعات آینده حیفا و نوار ساحلی اسرائیل مورد اهداف موشک های بالستیک ایران قرار بگیرند.

باتوجه به حمله پهپادهای ایرانی به اسراییل در ساعات پایانی شب انجام شده، اما بازارها با سرعت بسیار زیادی از این موضوع تاثیر پذیرفته اند. 

رشد شبانه قیمت تتر

قیمت تتر در لحظات گذشته روند رو به رشدی داشته و باتوجه به اینکه عصر روز ۲۵فروردین هر تتر برابر ۶۸هزار تومان بود، با صدای آژیر جنگ و تشدید تنش‌ها در خاورمیانه هر تتر لحظاتی پیش به محدوده ۷۲هزار تومان رسید. 

تعطیلی بورس چقدر محتمل است؟

از سوی دیگر رسانه‌های بورسی اعلام کردند که با حمله ایران به اسرائیل شورای عالی بورس فردا ساعت شش صبح تشکیل جلسه فوق‌العاده داده و دامنه نوسان محدود خواهد شد. 

براساس ماده ۲۳قانون بازار سرمایه در صورت وقوع شرایط اضطراری هیات مدیره سازمان بورس می‌تواند معاملات را حداکثر سه روز متوقف کند. با وجود حمله ایران به اسرائیل جلسه شش صبح فردا با حضور اعضای شورای بورس برگزار خواهد شد و تعطیلی بازار سرمایه دور از ذهن نیست.

تشدید تنش‌ها میان ایران و اسرائیل تاثیر مستقیم روی بازارهای مالی داشته و قیمت بیت کوین به زیر ۶۴هزار دلار سقوط کرد. 

IMG_20240414_005033_477

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان