رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی در گفت‌وگو با«اکونگار»:

واردات خودروهای کارکرده لزومی ندارد/ تامین قطعات خودروهای دست دوم خارجی مشکل است

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی گفت: واردات خودروی کارکرده لزومی ندارد و کار اشتباهی است. این تصمیم نشان می‌دهد وضعیت ایران مانند کشورهای فقیر است.

به گزارش اکونگار، نزدیک به یک سال است که قانون واردات خودرو در مجلس به تصویب رسیده و مجمع تشخیص مصلحت نظام واردات خودروهای کارکرده خارجی را بلامانع دانست و روز یازدهم تیرماه ۱۴۰۲ واردات خودروهای کارکرده رسما تایید شد. درحالی که به نظر می‌رسید خودروهای دست دوم خارجی در سال گذشته وارد کشور شوند، اما وزارت صمت آیین نامه واردات این خودروها را ابلاغ نکرد و بازار همچنان چشم به راه خودروهای خارجی ماند. 

مخالفان واردات خودرو کارکرده را بشناسید / "کهیر" زدن وزیر ، مهم است یا "قربانی" شدن منافع مردم؟!

نمایندگان مجلس در یک سو به واردات خودروهای خارجی کارکرده اصرار داشتند و در سوی دیگر وزارت صمت بر واردات خودروهای برقی اصرار داشت. همچنین رییس سازمان برنامه بودجه تامین ارز مورد نیاز واردات خودرو را یک چالش خوانده بود. با وجود تمامی این مشکلات و موانع حالا، محمدرضا نجفی منش، رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی در گفت‌وگو با اکونگار از مشکل جدیدی در حوزه واردات خودروهای کارکرده خارجی پرده برداشت. 

نجفی منش گفت:  واردات خودروی کارکرده لزومی ندارد و کار اشتباهی است. این تصمیم نشان می‌دهد وضعیت ایران مانند کشورهای فقیر است.

محمدرضا نجفی منش

وی افزود: این موضوع در مجلس تبدیل به قانون شده، اما به هر حال به نظر می‌رسد تصمیمی غیرضروری است.

مشکلات بازار خودرو ریشه در اختلاف قیمت کارخانه‌ای و بازار آزاد دارد

 انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی ادامه داد: علت هجمه به بازار خودرو، اختلاف قیمت در کارخانه و بازار است. بخش زیادی افرادی هم که در صف ثبت نام هستند، به دنبال سود ناشی از همین اختلاف قیمت هستند.

خریداران خودروهای کارکرده خارجی با مشکل تامین قطعات مواجه می‌شوند 

نجفی منش تاکید کرد: واردات خودروهای کارکرده نیاز به قطعات یدکی دارد و تامین این قطعات کار راحتی نیست‌. بنابراین این پیش‌بینی وجود دارد که خریداران خودروهای کارکرده دچار مشکل خواهند شد.

مشروح این گفت‌وگو را اینجا بخوانید.

 

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان