مرکز آمار مدعی کاهش تورم نقطه به نقطه و سالانه شد

مرکز آمار با ارائه داده هایی از کاهش تورم نقطه به نقطه و سالانه خبر داد. تورم مواد غذایی در کمترین میزان نسبت به ۴۴ ماه گذشته قرار دارد.

به گزارش اکونگار، به نقل از روابط عمومی سازمان برنامه و بودجه، نرخ تورم سالانه کشور در پایان اسفندماه ۱۴۰۲ به ۴۰.۷ درصد کاهش یافت و در ادامه روند نزولی در آستانه ورود به کانال ۳۰ درصد قرار گرفت. در اسفندماه ۱۴۰۱ تورم سالانه کشور ۴۵.۸ درصد بود و در اردیبهشت ۱۴۰۲ به ۴۹.۱ درصد افزایش پیدا کرد اما از آن پس به مدت ۱۰ ماه متوالی روند نزولی به خود گرفت و به نظر می‌رسد با ادامه همین روند در ماه‌های نخست سال جدید به کانال ۳۰ درصد بازگردد.

 کاهش نرخ تورم سالانه و نقطه به نقطه مسکن تهران

Captureسسس

تورم نقطه به نقطه هم در اسفندماه ۱۴۰۲ به ۳۲.۲ درصد رسید که کمترین رقم در ۴۳ ماه اخیر (از مرداد ۱۳۹۹ به بعد) است. تورم نقطه به نقطه در ماه‌های پایانی دولت دوازدهم به حدود ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده بود.

Captureسمم

 

Captureههههبر اساس گزارش مرکز آمار، تورم نقطه به نقطه مواد غذایی در اسفندماه ۱۴۰۲ به ۲۵ درصد کاهش یافته که پایین‌ترین سطح تورم در ۴۴ ماه اخیر است. تورم نقطه به نقطه مواد غذایی در اسفندماه ۱۴۰۲ نسبت به اسفندماه ۱۴۰۱ که ۷۷.۷ درصد بود، یک‌سوم شده است.

تورم نقطه به نقطه مواد غذایی در اسفندماه ۱۴۰۲ که بازار شب عید محسوب می‌شود، کمترین رقم از اسفند ۱۳۹۹ به بعد محسوب می‌شود به عبارتی شب عید امسال آرام‌ترین بازار مواد غذایی در ۴ سال گذشته بوده است.

تورم نقطه به نقطه مواد غذایی در ماه‌های پایانی دولت گذشته بالای ۶۰ درصد بود.

1041883

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان