بحران کمبود نقدینگی در معادن/ قوانین معدنی اصلاح می‌شود

نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معدن و کشاورزی گفت: با همکاری اتاق و وزارتخانه های مرتبط قرار است قوانین حوزه معدن اصلاح و برای تصویب به مجلس ارسال شود.

به گزارش اکونگار به نقل از بازار، حسین پیرمؤذن اظهار کرد: نشستی را اخیرا با وزیر امور اقتصادی و دارایی داشتیم که قرار شد ۲ درصد عوارض و مالیات در بخش معدن حذف شده و تسهیل گری در این حوزه مد نظر قرار گیرد.

وی تصریح کرد: واردات ماشین آلات مرتبط با برداشت معادن مانع قانونی ندارد و متقاضیان می توانند با ثبت سفارش در این زمینه اقدام لازم را انجام دهند.

ضربه نبود سند استراتژیک اکتشاف مواد معدنی به صنعت معدن

در حوزه معدن با پیچیدگی قوانین روبه رو هستیم

نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معدن و کشاورزی گفت: ما در حوزه معدن با به هم ریختگی و پیچیدگی قوانین روبه رو هستیم که در حقیقت سرمایه گذاران را در این بخش آزار می دهد که امیدواریم با راهکارهای مناسب بتوان این موانع و مشکلات را برطرف کرد.

پیرمؤذن با بیان عمده چالش های حوزه معدن افزود: در بخش معدن ما با کمبود سرمایه در گردش، تسهیل نبودن صدور مجوزها، کمبود ماشین آلات، کهنگی و فرسودگی آنها، وجود معارض محلی و عدم تفویض اختیار به شورای معادن استان روبه رو هستیم که تلاش خواهیم کرد در تعامل با وزارت صمت، امور اقتصادی و دارایی و سایر نهادها این موانع و مشکلات را رفع کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: بخش معدن در استان اردبیل از ظرفیت های بی نظیری برخوردار است و به راحتی می توان در این بخش سرمایه گذاری ها را انجام داده و از آن بهره برداری مناسبی را به سرانجام رساند.

۷۰ مورد از قوانین مخل کسب و کار شناسایی شده است

پیرمؤذن با قدردانی از همت اعضای شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در سال ۱۴۰۲ برای حل مشکلات و موانع سرمایه گذاران اضافه کرد: جلسات شورا به صورت منظم و مرتب برگزار شد و برگزاری این جلسات امتیازی را برای مدیران حوزه های اجرایی، قضایی و حتی مقننه به همراه داشت و قطعا استان اردبیل با رویکرد جدید می تواند در رتبه های ممتاز کشوری در برگزاری جلسات شورای گفتگو و محتوای آن قرار گیرد.

وی بیان کرد: در هر جلسه با همکاری امور اقتصادی و دارایی طرح قوانین مخل کسب و کار و راهکارهای تسهیل گری در این زمینه را شاهد بودیم که قطعا نتایجی را نیز به همراه داشت و در ۲ سال اخیر بر اساس اعلام اداره کل امور اقتصادی و دارایی بیش از ۷۰ مورد از قوانین مخل کسب و کار شناسایی و نسبت به رفع آن اقدامات مناسبی انجام شده است.

نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معدن و کشاورزی ادامه داد: مسئولان استانی تلاشی جدی انجام می دهند تا موانع از پیش روی سرمایه گذاران و فعالان حوزه صنعت، معدن، کشاورزی و گردشگری برداشته شده و بهبود فرآیندها را در این بخش شاهد باشیم.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان