اعلام قیمت جدید گوشت قرمز /افزایش ۲.۵ برابری حجم واردات

مدیرعامل اتحادیه دام سبک با اعلام افزایش ۲.۵ برابری واردات گوشت، گفت: با احتساب نرخ دام، قیمت منطقی هر کیلو گوشت ۴۵۰ تا ۴۷۰ هزار تومان است.

به گزارش اکونگار به نقل از ایسنا، افشین صدردادرس گفت: بنابر آمار در ۱۰ ماهه امسال ۹۲ هزارتن گوشت گرم و منجمد و ۲۵ هزارتن دام زنده سبک و سنگین وارد شده است.

به گفته او، طبق اعلام مرکز آمار در ۱۰ ماهه امسال ۴۰۰ هزار و ۷۰۰ تن گوشت از کشتارگاه‌ها خارج شده است.

صدردادرس قیمت کنونی هرکیلو دام زنده را ۲۳۰ تا ۲۵۰ هزارتومان اعلام کرد و افزود: با احتساب نرخ دام، قیمت منطقی هر کیلو گوشت ۴۵۰ تا ۴۷۰ هزار تومان است.

مدیرعامل اتحادیه دام سبک ادامه داد: با احتساب جمعیت ۸۵ میلیون نفر، سرانه مصرف گوشت در ۱۰ ماهه گذشته ۷.۱ کیلو است، درحالیکه در مدت مشابه سال قبل سرانه مصرف ۸.۳ کیلوگرم است.

اعلام نرخ گوشت وارداتی/ گوشت ارزان می‌شود؟

افزایش ۲.۵ برابری واردات گوشت 

به گفته او، بنا بر آمار واردات گوشت نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۲.۵ برابر افزایش و سرانه مصرف کاهش یافته است که اگر شاخص قیمت‌های تولیدکننده در سال گذشته و امسال را با هم مقایسه کنیم، نتیجه می‌گیریم که واردات هیچ کمکی به شاخص مصرف کننده و تولیدکننده نکرده است.

صدردادرس درباره وضعیت بازار گوشت در ماه رمضان گفت: با توجه به کاهش قدرت خرید و فراوانی عرضه گوشت پیش بینی می‌شود که قیمت در ماه رمضان تغییری نداشته باشد.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان