تعیین تکلیف عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی

واریز عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی از امروز نهم اسفند ۱۴۰۲ آغاز شد.

به گزارش اکونگار، در روزهای گذشته اخباری مبنی بر واریز عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی در روزهای نهم و دهم اسفندماه منتشر شد.

صبح امروز، عیدی گروهی از بازنشستگان تامین اجتماعی به واریز شد و واریز عیدی گروه‌های دیگر بر اساس الفبا انجام می‌شود.

اعلام زمان واریز عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی/ دولت فردا مستمری بگیران را سورپرایز می‌کند؟

عیدی سال جاری بازنشستگان و وظیفه بگیران کشوری و لشکری و همچنین خویش فرمایان تحت پوشش این صندوق و بازنشستگان تامین اجتماعی مبلغ ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تعیین شده بوده که واریزی ها از امروز انجام شد. 

عیدی بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی و صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر، عیدی بازنشستگان و مستمری‌بگیران بر اساس فرمول تصویب شده در هیات وزیران پرداخت شده است. 

بر اساس مصوبه هیات وزیران، مبلغ عیدی مستمری بگیر یا وظیفه بگیر مجرد در سال جاری ۲۵ میلیون ریال، مزایای عائله مندی ۷ میلیون ریال و مزایای فرزند به ازای هر فرزند ۳ میلیون ریال است. به عنوان مثال، مبلغ عیدی بازنشسته دارای دو فرزند مبلغ ۳۸ میلیون ریال و بازنشسته دارای سه فرزند مبلغ ۴۱ میلیون ریال خواهد بود.

حقوق بگیران صندوق بازنشستگی کشوری

روز گذشته میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در رابطه با عیدی بازنشستگان این سازمان گفته بود که اعتبار مورد نیاز برای تامین عیدی بازنشستگان ۱۲ هزار میلیارد تومان است که با تامین اعتبار عیدی چهار میلیون و ۳۰۰ هزار مستمری‌بگیر و بازنشسته واریز عیدی ها از نهم اسفند آغاز خواهد شد.

گفتنی است، در بخشنامه عیدی سال ۱۴۰۲ مستمری بگیران این سازمان که توسط مدیرعامل آن صادر شده آمده است که مبلغ عیدی پایان سال ۱۴۰۲ برای هر پرونده فعال مستمری اعم از بازنشستگی، از کارافتادگی کلی و بازماندگان (مجموع سهام)، معادل ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان (۲۵.۰۰۰.۰۰۰ ریال) تعیین شده و در راستای حمایت از خانواده، علاوه بر مبلغ عیدی موضوع مصوبه مذکور، برای هر پرونده فعال مستمری اعم از بازنشستگی، از کارافتادگی کلی و بازماندگان (مجموع سهام) که بر اساس قوانین و مقررات مربوط مشمول دریافت کمک هزینه عائله مندی یا کمک اولاد هستند، مبلغ ثابت ۷۰۰ هزار تومان بابت عائله‌مندی و مبلغ ثابت ۳۰۰ هزار تومان به ازای هر فرزند تحت تکفل با لحاظ مفاد بخشنامه الحاق یک جزء به بند (۷-۴) بخشنامه تلخیص و تجمیع بخشنامه‌ها، دستورالعمل‌ها و دستورهای اداری مربوط به مزایای متعلقه به مستمری بگیران پرداخت می‌شود. 

 

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان