پشت پرده انفجار خطوط لوله گاز سراسری

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران هدف از انفجار خطوط لوله گاز سراسری را عملیات خرابکارانه خواند.

به گزارش اکونگار به نقل از تسنیم، سعید عقلی، مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران در گفت‌وگویی تلویزیونی با اشاره به انفجار خطوط انتقال گاز سراسری که بامداد روز چهارشنبه (25 بهمن‌ماه) رخ داد، گفت: این عملیات خرابکارانه تروریستی به قصد حذف 40 درصد انتقال گاز کشور بود، در شرایطی که بیش از 70 درصد مصرف گاز در بخش خانگی است.

رونمایی از ۱۰ اقتصاد برتر دنیا در سال ۲۰۲۴ / ثروتمندترین و فقیرترین کشورهای جهان کدامند؟ + جدول

وی افزود: از سویی به قصد آسیب رساندن به مردم کشور انجام شد اما با هماهنگی و همکاری همه نهادها در بخش خانگی شرایط عادی باقی ماند. آن تعداد روستاهای نزدیک به مناطق انفجار هم شامگاه روز چهارشنبه به شبکه گاز کشور متصل شدند.

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: اکنون در حال انجام عملیات پیش‌راه‌اندازی و آزمون خطوط بازسازی‌شده هستیم تا شرایط در بخش‌های دیگر مصرف نیز عادی شود.

به گزارش اکونگار، گفتنی است روز گذشته سعید عقلی، مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران ساعاتی پس از حادثه، در تشریح جزئیات انفجارهای رخ داده در شبکه سراسری گاز کشور در ساعات اولیه بامداد امروز، در برنامه‌ای تلویزیونی اظهار داشت: این اقدام خرابکارانه تروریستی بامداد امروز (چهارشنبه، 25 بهمن‌ماه) حوالی ساعت یک بامداد در چند منطقه خطوط اصلی سراسری گاز انجام شد که جلسه مدیریت بحران بلافاصله با حضور وزیر نفت، معاونان وزارت‌خانه و همه دستگاه‌های امنیتی در همان ساعت اولیه برگزار شد.

 

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان