بدهی مپنا به نیرپارس دامن بازنشستگان را گرفت

جمعی از بازنشستگان شرکتِ نیرپارس بزرگترین شرکت پیمانکار تجهیزات هیدرو مکانیک سدهای آبی و تنها سازنده درب تعمیرگاههای دریایی (درب حوض خشک) و بزرگترین سازنده مخازن ذخیره ای سقف شناور صبح امروز، یکشنبه ۸ بهمن ماه، مقابل دفتر مرکزیِ شرکتِ مپنا تجمع کردند.

به گزارش اکونگار به نقل از اقتصاد آنلاین؛ این بازنشستگان در مورد علت اعتراضِ خود می‌گویند: در سال ۸۶ شرکت نیرپارس که شرکتی دولتی و تحت پوششِ سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران بود، در راستای سیاستهای خصوصی‌سازی به شرکت مپنا فروخته شد، که طبق قانون باید ۵ درصد از سهام شرکت تحت عنوان سهام ترجیحی به کارگران شرکت تعلق می‌گرفت. در آن زمان حدود ۳۰۰ نفر از کارگران، این سهام را خریدند و مبلغ را نقداُ پرداخت کردند.

بازنشستگان نیرپارس

این بازنشستگان می‌گویند: در طول این ۱۶ سال شرکتِ مپنا به غیر از پرداختِ دو مرتبه سود ناچیز در حد یک‌میلیون تومان به کارگرانِ سهام‌دار، اقدام دیگری نکرده است.  مپنا دائما اعلام می‌کند که شرکت، زیانده است و اجازه‌ی عرضه‌ی سهام به بورس و افزایشِ ارزش سهام را نمی‌دهد.

این بازنشستگان اما زیانده بودنِ شرکت را قبول ندارند و می‌گویند: در این ۱۶ سال هر شرکت و سازمانی بحث افزایش سرمایه و تجدید ارزیابی سهام داده اما شرکتِ مپنا این کار را هم انجام نمی‌دهد.

بازنشستگان نیرپارس

درخواستِ این بازنشستگان، تعیین قیمت عادلانه و واقعی سهام است؛ آنها می‌گویند: مپنا یا سهام را از ما بخرد و یا ما را نیز در رفاهیاتی که به کارکنان خود می‌دهد سهیم کند.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان