وزیر اقتصاد: تصمیمی برای مزد منطقه‌ای گرفته نشده

سخنگوی اقتصادی دولت درباره تعیین مزد منطقه‌ای برای حقوق کارگران، گفت: مزد منطقه‌ای از مواردی است که در قانون کار آمده و امر تازه‌ای نیست. در سال گذشته در جلسات شورای عالی کار مطرح شد اما جزئیات آن به امسال موکول شد.

به گزارش اکونگار، روز گذشته اولین جلسه کمیته مزد به منظور بررسی مزد منطقه‌ای برگزار شد. محسن باقری، نماینده کارگران در کمیته دستمزدِ ذیل شورای عالی کار، درباره کمیته مزد گفته است:در جلسه ای که برگزار شد به موضوع مزد منطقه‌ای بنا بر پیشنهاد وزارت اقتصاد پرداخته شد، نمایندگان کارگری کمیته دستمزد و همچنین نماینده تامین اجتماعی با استقرار مزد منطقه‌ای به دلایل بسیار مخالفت کردند.

مخالفت نمایندگان کارگری با مزد منطقه‌ای در جلسه شورای عالی کار

به گزارش ایسنا، سید احسان خاندوزی ضمن اعلام اینکه دلیل افزایش قیمت دلار اقتصادی نیست، گفت:  پیرو ارجاع از سال قبل، مجدد این مساله به کمیته مزد شورای عالی کار ارجاع شده و این جلسه روز گذشته برگزار شده و همچنان نیاز به بررسی بیشتر دارد و تاکنون تصمیمی گرفته نشده است.

خاندوزی وزیر اقتصاد

وی درباره نظر دولت در خصوص میزان افزایش حقوق کارمندان، گفت: نظر دولت در لایحه بودجه، متوسط افزایش حقوق ۱۸ درصد بود که برای طبقات درآمدی پایین تر این رقم بیشتر و برای طبقات درآمدی بالاتر این عدد کمتر بود. در کمیسیون تلفیق کلمه متوسط حذف شده و حداقل افزایش حقوق ۲۰ درصد تعیین شده است. این تصمیم حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان منابع جدید نیاز دارد. امیدارم این منابع تامین شود تا با کسری بودجه مواجه نشویم.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان