تعیین کف حقوق بازنشستگان / حقوق کارمندان چقدر بیشتر می‌شود؟

سخنگوی کمیسیون تلفیق گفت: کف حقوق بازنشستگان در بودجه ۱۴۰۳ تعیین تکلیف شد.

به گزارش «اکونگار» به نقل از جماران، رحیم زارع، سخنگوی کمیسیون تلفیق در نشست خبری گفت: در سال آینده افزایش حقوق کارمندان 20 درصد خواهد بود و کف حقوق شاغلان نیز 10 میلیون تومان خواهد بود. کف حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری در سال 1403 براساس مصوبه کمیسیون تلفیق ماهانه 9 میلیون تومان خواهد بود. بازنشستگان علاوه بر ۲۰ درصد افزایش حقوق شامل ۴۰ درصد اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان براساس برنامه هفتم توسعه هم می‌شوند.

رحیم زارع

زارع بیان کرد: به موجب مصوبه کمیسیون تلفیق، حقوق تا سقف ۱۲ میلیون تومان از پرداخت مالیات معاف است.

وی افزود: ۱۷۰ همت از محل دیون دولت به سازمان‌ تأمین اجتماعی برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی اختصاص یافت.

وی افزود: پیرو مصوبه کمیسیون تلفیق سهم صندوق توسعه ملی از محل فروش نفت از ۴۰ درصد پیش بینی دولت به ۴۵ درصد رسید.

اعلام حقوق شاغلان و بازنشستگان/ تعیین سقف معافیت‌ها

زارع با بیان اینکه ۳ درصد از محل فروش به مناطق نفت خیز و محروم اختصاص یافت، ادامه داد: همچنین ۱۴.۵ درصد از محل فروش نفت به وزارت نفت جهت سرمایه‌گذاری در این حوزه اختصاص یافت. همچنین سهم بودجه دولت از فروش نفت سی و هفت و نیم درصد تعیین شد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه با اشاره به مصوبه کمیسیون در رابطه با هدفمندی یارانه‌ها تصریح کرد: حدود ۷۰۰ هزار میلیارد تومان منابع برای هدفمندی مصوب شد که برای پرداخت یارانه نقدی و معیشی، جبران قدرت خرید خانوار ناشی از افزایش قیمت‌ها، یارانه دارو ، نان و پرداخت مستمری به خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی هزینه خواهد شد.‌

وی ادامه داد: همچنین بانک مرکزی مکلف است به افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی خانواده‌های شهدا جانبازان رزمندگان با تأیید نهاد مربوطه و سامانه رفاه ایرانیان مبنی بر برقرار داشتن  آن افراد در سه دهک مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان وام خرید مسکن پرداخت می‌شود.‌

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال آینده، گفت: وام خرید مسکن  با رعایت قانون حمایت از خانواده وجوانی جمعیت  و قانون جامع ایثارگران برای خانواده‌هایی که فاقد مسکن هستند و از سال ۱۳۹۹ صاحب فرزند سوم و بیشتر شده‌اند۳۰۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه داده می‌شود.

 

در حال تکمیل...

 

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان