گرانفروشی در بازار حبوبات / برخورد با افزایش قیمت

مدیرکل نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهادکشاورزی ضمن اشاره به انتقال ارز حبوبات از تالار دو به یک هرگونه تغییر و یا افزایش قیمتی که در چند روز اخیر شاهد بودیم را گرانفروشی دانست و گفت: با هرگونه افزایش قیمت برخورد خواهد شد.

 به گزارش اکونگار به نقل از ایسنا، مسعود امراللهی با بیان اینکه به منظور صرفه جویی منابع ارزی معاونت بازرگانی وزارت جهادکشاورزی ارز واردات حبوبات را از تالار یک به تالار دوم انتقال داد، گفت: با توجه به افرایش قیمتی که در سطح بازار در این اقلام ایجاد شد بلافاصله مقام عالی وزارت جهادکشاورزی در این موضوع ورود پیدا کرد و دستور داد با توجه به اینکه ح بوبات مصرف عموم جامعه و جزو کالاهای اساسی است ارز آن از تالار ۲ به تالار یک بازگردد.

وی افزود:هیچ وارداتی با ارز جدید اتفاق نیفتاده و همچنان واردات با ارز تالار یک انجام می شود.

مدیرکل نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: هرگونه تغییر و یا افزایش قیمتی که در چند روز اخیر شاهد بودیم گرانفروشی بوده و بازرسان با آن برخورد خواهند کرد. همچنین اگر بازرسان احتکار و ممانعت از فروش را در سطح بازار مشاهده کنند با متخلفان برخورد خواهند کرد و پرونده متخلف به تعزیرات ارجاع داده خواهد شد. در حقیقت بازرسان را در سراسر کشور مامور کردیم به شرکت های واردکننده و بنکداری ها مراجعه کنند و چنانچه هرگونه افزایش قیمتی را نسبت به قیمت های قبل مشاهده کردند، برخورد کنند.

وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می کرد، عنوان کرد: بهتر بود تغییر ارز در فصل برداشت اتفاق می افتاد که می توانستیم مصرف داخل را مدیریت کنیم.

امراللهی در پایان با اشاره به اینکه ارز حبوبات از گروه ۲ مجددا به گروه یک برگشت و قیمت ها هم تقلیل یافت، گفت: طی مکاتباتی که در چند روز اخیر با سازمان حمایت داشتیم روزهای آینده قیمت های مصوب این کالاها نیز ابلاغ خواهد شد.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان