پاسکاری صمت و بانک مرکزی/ فرزین: ارز واردات خودرو تامین شده، مسولیت با «صمت» است

رییس کل بانک مرکزی گفت: ارز مورد نیاز برای واردات خودرو خارجی از سوی بانک مرکزی تامین شده و مسولیت مابقی ماجرا با وزارت صمت است.

به گزارش اکونگار، پس از تشکیل کابینه دولت سیزدهم، موضوع واردات خودروهای خارجی نو و کارکرده به کشور در راستای ساماندهی و مدیریت بازار خودرو به یک وعده جدی از سوی وزیر صمت، وزارت اقتصاد و سازمان برنامه و بودجه تبدیل شد. 

درحالی که مجلس طرح دوفوریتی دولت برای واردات خودروهای نو و کارکرده را ابتدای سال به تصویب رساند، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام هم این طرح را به تصویب رساندند، اما با گذشت شش ماه از مُهر تایید شورای نگهبان بر طرح واردات خودروهای نو و کارکرده، همچنان انتظارها برای اقدام دولت وجود دارد. 

عزم مافیا، مانع اجرای مصوبه واردات خودروهای کارکرده / گرانی مجدد خودرو جدی است

خودروهای برقی در اولویت وزارت صمت / دولت قصدی برای واردات خودروهای کارکرده ندارد

صبح امروز، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد از اصلاح آیین‌نامه واردات خودروهای نو خبر داد و در رابطه با علت تاخیر در تصویب آیین نامه واردات خودروهای کارکرده و مشکل ارزی دولت در این خصوص، اظهار کرد: برای دولت ملاحاظات بازار ارز جدی است و اساسا تنظیم مقداری واردات کشور از ابتدای ۱۴۰۲ بر اساس ضوابطی پیش می رود که بازار ارز را مدیریت کند.

تخصیص ارز مورد نیاز خودرو و قطعات از سوی بانک مرکزی

به گزارش تسنیم، محمدرضا فرزین رئیس‌کل بانک مرکزی با اشاره به اینکه به خودرو و قطعات آن از ابتدای سال جاری تاکنون ۵ میلیارد و ۴۱۶ میلیون دلار ارز اختصاص داده ایم گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از  ۳۱ میلیارد و ۴۰۲ میلیون دلار ارز به وزارت‌ صمت دادیم.

محمدرضا فرزین در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی سوال نمایندگان از وزیر صنعت در خصوص تاخیر در واردات خودرو با تاکید بر ایفای تکالیف بانک مرکزی در تخصیص ارز واردات تصریح کرد: در مورد ارز خودرو با تایید وزیر صنعت، معدن و تجارت، بانک مرکزی به تکالیف خود عمل کرده است.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان