پیگیری قضایی باند جنایتکار صادرات داروهای تقلبی از ترکیه به ایران

با پیگیری‌های حقوقی شرکت ایرانی اریکه تجارت ویستا و همکاری و حمایت مسوولان سازمان غذا و دارو، امور حقوقی و بین‌الملل وزارت بهداشت، دادسرای ویژه امور بین‌الملل تهران و وزارت خارجه، تاکنون ۲۴ فرد مظنون به ارسال داروهای تقلبی از ترکیه به ایران بازداشت شدند.

به گزارش اکونگار به نقل از فانا؛ رسانه‌های ترکیه گزارش دادند: ۲۴ نفر که در فروش و صادرات داروهای تقلبی دست داشتند، بازداشت شدند.

تحقیقات روی سازمانی متمرکز است که گفته می‌شود اقدامات متقلبانه خود را از طریق ۱۶ شرکت دارویی مختلف، تحت مدیریت سرکرده خود (فردی به نام D.T) (داوود تکینر) و بستگانش انجام داده است.

در مجموع ۳۸ فرد به ارتباط با این سازمان تبهکار مظنون هستند، سازمانی که در توزیع ۱۱ نوع داروی تقلبی به ارزش صادراتی بالغ بر ۹۸ میلیون و ۲۶۰ هزار لیر (بیش از سه میلیون دلار) بین سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲ نقش داشته و این داروها با فریبکاری به شهروندان و شرکت‌های ایرانی فروخته شده‌اند.

بررسی‌ها نشان می‌دهند قربانیانی که این داروها را برای صادرات به ایران از این سازمان تبهکار خریده‌اند، گمراه و متحمل خسارت مالی سنگینی شده‌اند و این سازمان تبهکار اقدام به ارسال داروهای تقلبی به ایران کرده است.

دو فرد ایرانی به نام‌های نوید رضایی انوری و علی‌اکبر کوکب‌زاده که متحمل زیان مالی قابل توجهی به ترتیب به مبلغ ۳/۵ میلیون یورو و ۱/۰۸ میلیون یورو شده‌اند، به همراه شرکت اریکه تجارت ویستا از این سازمان تبهکار شکایت کرده‌اند.

این ۳۸ فرد مظنون با اتهامات سنگینی مانند تشکیل و اداره یک سازمان تبهکار، عضویت در یک سازمان تبهکار، کلاهبرداری و تسهیل فعالیت‌های مجرمانه مواجه شده‌اند و در واکنش به این جرایم، اداره تحقیقات تروریسم و جرایم سازمان‌یافته دادستانی کل استانبول با اجرای عملیاتی، تاکنون ۲۴ متهم را بازداشت کرده و تلاش برای دستگیری ۱۴ متهم دیگر ادامه دارد.

با هوشیاری به موقع شرکت اریکه تجارت ویستا و کارشناسان سازمان غذا و دارو، از داروهای وارد شده در گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) نمونه‌برداری و پس از آزمایش در آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو، تقلبی بودن داروها مشخص شد و از توزیع آنها در بازار جلوگیری به عمل آمد.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان