واکنش رسمی سازمان امور مالیاتی به افزایش مالیات طلا

سازمان امور مالیاتی به شایعات و ابهامات موجود در رابطه با افزایش مالیات طلا واکنش نشان داد.

به گزارش اکونگار، در روزهای گذشته سازمان امور مالیاتی اعلام کرد که مشاغل چهارگانه باید صورت‌های مالی خود را در سامانه مودیان بارگذاری کنند، این خبر با واکنش‌ها و حتی شایعات جدی رو به رو بود. بسیاری از فعالان بازار طلا این اقدام سازمان امور مالیاتی را گامی به سوی افزایش مالیات طلا می‌دانستند. 

از سوی دیگر این خبر سرمایه‌گذاران حوزه طلا را با این ترس رو به رو می‌کرد که همزمان با افزایش مالیات طلا، سرمایه‌گذاری در این بازار صرفه اقتصادی ندارد و قیمت تمام شده طلا بسیار افزایش خواهد یافت، در بسیاری از اخباری که در فضای مجازی دست به دست ‌می‌شد، آمده بود که  مالیات ۲۵ درصدی در بخش طلا و جواهرات وضع شده است. رقم افزایش 25درصدی مالیات طلا برای خریداران و حتی فروشندگان این صنف بسیار زیاد و غیر قابل تصور بود. ادامه این ابهامات و شایعات سازمان امور مالیاتی را بر آن داشت تا به صورت رسمی بیانیه‌ای را صادر کنند. 

تکذیب دریافت مالیات ۲۵درصدی از فروش طلا و جواهر​

نگرانی مالیاتی مردم از معاملات مصنوعات طلا و جواهر​

به گزارش ایسنا، روابط عمومی سازمان امور مالیاتی اعلام کرد: هیچ مالیات جدید یا افزایش نرخی در حوزه مالیات ستانی از صنف طلا وضع نشده و اخذ مالیات ۲۵ درصد از طلا کذب است.

طبق اعلام این سازمان، اصل طلا و جواهر و پلاتین به کار رفته در مصنوعات ساخته شده از فلزات مزبور معاف از مالیات بر ارزش افزوده است و تنها اجرت ساخت و سود فروشنده که سهم کوچکی از مبلغ پرداختی بابت خرید می باشد مشمول ارزش افزوده است

همچنین مالیات جدیدی بر خریدار طلا وضع نشده بلکه اصل طلا هم از مالیات بر ارزش افزوده معاف شده و از نظر سازمان مالیاتی ثبت کد ملی خریدار هنگام خرید طلا الزامی نیست.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان