رکورد ارتش انگلستان در تولید دی اکسید کربن/ ارتش بریتانیا و آمریکا باید ۱۱۱میلیارد دلار برای جبران خسارت‌های اقلیمی بپردازند

ارتش آمریکا و انگلیس باید ۱۱۱ میلیارد دلار برای جبران خسارت‌های اقلیمی بپردازند.

به گزارش اکونگار به نقل از تجارت نیوز، ارتش آمریکا و انگلیس حداقل ۱۱۱ میلیارد دلار غرامت به جوامعی بدهکار هستند که بیشتر از همه از آلودگی ناشی از گرمایش سیاره خود آسیب دیده‌اند. ارتش آمریکا و انگلیس از زمان توافق آب‌وهوایی پاریس در سال ۲۰۱۵ حداقل ۴۳۰ میلیون تن معادل دی اکسید کربن تولید کرده‌اند که این آمار بیشتر از کل انتشار گازهای گلخانه‌ای تولید شده سال گذشته در انگلیس است.

محققان با استفاده از معادله‌ای که توسط یک محقق دانشگاه کلمبیا در سال ۲۰۲۱ تهیه شده است، ارتش آمریکا ۱۰۶ میلیارد دلار و ارتش انگلیس ۵ میلیارد دلار بابت خسارت‌های اقلیمی بدهکار هستند. این ارقام بر اساس چارچوب هزینه اجتماعی کربن محاسبه شده است که راهی برای تخمین هزینه به دلار، آسیب‌های اقلیمی که توسط هر تن کربن اضافی در جو ایجاد می‌شود.

بر اساس پیش‌بینی‌ها در سال ۲۰۲۲ از سوی کارشناسان بین‌المللی، ارتش‌ها یکی از بزرگ‌ترین مشارکت‌کنندگان در بحران اقلیمی هستند و ۵.۵ درصد از کل انتشار گازهای گلخانه‌ای جهانی را تشکیل می‌دهند. محققان گفتند که آنها به طور خاص بر روی ارتش آمریکا و انگلیس تمرکز کرده‌اند زیرا آنها از زمان انقلاب صنعتی طراح اقتصاد سوخت فسیلی مدرن بوده‌اند.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان