نیاز فوری چین به معادن بیشتر /اژدها اقتصاد جهان را با مس تسخیر می‌کند؟

با وجود افزایش قیمت مس، چین مصمم است تا عرضه بلندمدت فلزی را که برای انتقال انرژی سبز ضروری است، تضمین کند در نتیجه چین نیاز فوری به معادن بیشتری دارد.

به گزارش اکونگار به نقل از صدای بورس، با وجود افزایش قیمت مس، چین مصمم است تا عرضه بلندمدت فلزی را که برای انتقال انرژی سبز ضروری است، تضمین کند. تولیدکنندگان جهانی مس مدت‌هاست که در کمین معدنی هستند که یکی از بزرگترین ذخایر آفریقا را در خود جای داده است. هدف پروژه شاخص Khoemacau تحویل ۶۰۰۰۰ تن مس در سال است. ارزش این معامله، سرمایه کوپروس را به ارزش شرکتی ۱.۹ میلیارد دلاری می‌رساند.

معدنکار MMG که توسط چینی‌ها پشتیبانی می‌شود، یک معدن مس بوتسوانا را از زیر بینی رقبای جهانی ربوده است. خرید کوپروس کپیتال مستقر در کانادا، شرکتی که مالک معدن با عیار بالا (۲ درصد) Khoemacau است، یک جستجوی طولانی را به پایان رسانده است.

چین نیاز فوری به معادن بیشتری دارد. ظرفیت ذوب مس آن به سرعت در حال رشد است و تا سال ۲۰۲۷ باید ۴۵ درصد دیگر افزایش یابد؛ رقابت جهانی برای کنسانتره مس افزایش یافته است. از سوی دیگر عرضه محدود است. ناآرامی‌های سیاسی در معدن کبر پاناما تولید را مختل کرده و کاهش داده است. اعتصابات در پرو بر عدم قطعیت افزوده است. قیمت مس در شانگهای روز سه شنبه به ۹۵۰۶ دلار رسید که بالاترین میزان در دو ماه گذشته بود. قیمت LME در این هفته به طور مشابه افزایش یافته است.

اهداف انتقال انرژی به این معنی است که قیمت فلز قرمز همچنان بالا باقی خواهد ماند. سیستم‌های انرژی تجدیدپذیر پنج برابر بیشتر از سیستم‌های مبتنی بر سوخت‌های فسیلی، مس مصرف می‌کنند. چین در مسیر دو برابر کردن ظرفیت خورشیدی خود پنج سال قبل از اهداف ۲۰۳۰ است. صادرات پنل‌های خورشیدی به اروپا در سال گذشته تقریباً دو برابر شد.

در همین حال، یک ماشین الکتریکی تقریباً سه برابر همتای بنزینی خود مس مصرف می‌کند. ایستگاه‌های شارژ EV از مقادیر زیادی مس استفاده می‌کنند و باید تقاضا را بیشتر افزایش دهند. سهام MMG در سال گذشته یک چهارم افزایش یافته است و با ۱۰ برابر سود آینده معامله می‌شود. این دو برابر سطح یک سال پیش است که برای همتایان جهانی برتری دارد. در حال حاضر، چین با استفاده از بیش از نیمی از مس تولیدی، بزرگترین مصرف‌کننده مس در جهان است. انتظار می‌رود که معدنچیان تحت حمایت دولت به افزایش قیمت این فلز ادامه دهند. چین مایل است برای تقویت رقابت‌پذیری صنایع کلیدی خود، پول بیشتری بپردازد.

 

 

 

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان