سرمایه‌گذاری کلان عربستان در نوآوری‌های صنعت هوا و فضا /اهمیت این صنعت از موشک‌ها بیشتر است

گزارش مجمع جهانی اقتصاد نشان می‌دهد که سهم اقتصاد جهان از صنعت هوا و فضا تا سال ۲۰۳۵ به رقم ۱.۸تریلیون دلار می‌رسد و عربستان سرمایه‌گذاری کلانی در این زمینه کرده است.

به گزارش اکونگار، مجمع جهانی اقتصاد سهم سرمایه‌گذاری کشورها در زمینه هوا و فضا را بررسی کرده و گزارش‌های امیدوارکننده‌ای در این زمینه به دست آمده است.  

بررسی‌ها نشان می‌دهد که کشورهایی مانند ژاپن، پرو، عربستان سعودی و تایلند و هند سرمایه‌گذاری‌های کلانی در زمینه نوآوری و ابتکار در صنعت هوا و فضا کرده‌اند.  

ویژگی‌‌‌های عصر دیجیتالی زیست محیطی / جهش سرمایه‌‌‌‌گذاری مدیران جهان در طرح‌‌‌های پایدار

طبق گزارش مجمع جهانی اقتصاد با مشارکت موسسه مک کینزی، پیش‌بینی می‌شود  گردش مالی صنعت هوا و فضا تا سال 2035 به طور تصاعدی به 1.8 تریلیون دلار برسد.

در گزارشی با عنوان "فرصت 1.8 تریلیون دلاری برای رشد اقتصادی جهان" آمده است که انتظار می‌رود این انفجار اقتصادی تقریباً در تمام صنایع در سراسر جهان رخنه کند و در عین حال راه‌حل‌هایی برای چالش‌های بزرگ جهان ارائه دهد.

سهم 1.8تریلیون دلاری اقتصاد جهان از صنعت هوا و فضا تا سال 2035

بر اساس این گزارش، ارزش اقتصادی صنعت هوا و  فضا از 630 میلیارد دلار در سال 2023 به 1.8 تریلیون دلار  تا سال 2035 خواهد رسید و از رشد متوسط 9 درصدی برخوردار خواهد شد که به طور قابل توجهی از نرخ رشد تولید ناخالص داخلی جهانی فراتر خواهد رفت.

 بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد صنایع خاصی که پیش بینی می‌شود بیش از 60 درصد به رشد اقتصادی صنعت هوا و فضا کمک کنند؛ شامل زنجیره تامین و حمل و نقل، غذا و نوشیدنی، صنایع دفاعی، خرده فروشی‌ها و ارتباطات دیجیتال است.

این صنایع میلیاردها دلار درآمد مرتبط با  صنعت هوا  فضا ایجاد خواهند کرد. این گزارش همچنین بر تأثیرات گسترده‌تر این انقلاب اقتصادی تأکید می‌کند. این نشان می‌دهد که چگونه فضا نقش مهمی در مقابله با چالش‌های جهانی مانند هشدار بلایای طبیعی، نظارت بر آب و هوا، بهبود واکنش بشردوستانه و رفاه گسترده‌تر ایفا می‌کند.

وضعیت امیدوارکننده صنعت هوا و فضا

تحقیقات صورت گرفته وضعیت سرمایه‌گذاری در صنعت هوا و فضا را بسیار امیدوارکننده ترسیم می‌کند،زیرا کشورهایی مانند ژاپن، پرو، عربستان سعودی، تایلند و هند سرمایه گذاری فراوانی در بخش‌ها نوآورانه و رو به پیشرفت صنعت هوا و فضا کرده‌اند. همچنین نقش بخش خصوصی که  تمرکز ویژه‌ای روی نوآوری دارد را بسیار مهم خوانده‌اند. به ویژه اینکه بخش خصوصی در زمینه خدمات تعمیر و نگهداری و ایستگاه‌های فضایی نقش مهمی خواهد داشت.

صنعت هوا و فضا درجه بسیار مهمتر و بالاتری از موشک دارد، زیرا این صنعت با مواردی مانند پیش بینی آب و هوا، فعالیت‌های روزانه و حتی عملکردهای ساعت‌های هوشمند ارتباط دارد.

کدام صنایع با توسعه صنعت هوا و فضا رشد می‌کنند؟

در این گزارش اشاره شده است که صنایعی مانند زنجیره تامین و حمل و نقل برای ارائه خدمات پیشرفته به ماهواره و سایر فناوری‌های فضایی متکی خواهند بود.

این گزارش از بینش بیش از 60 رهبر فکری از بخش‌ها و مناطق مختلف جهان تهیه شده است که درک عمیقی از اقتصاد صنعت هوا و فضا دارند و بر عواملی مانند خدمات تجاری تا کاربردهای دفاعی آشنا هستند.

صنایع هوایی

این گزارش می‌گوید که چقدر سریع اقتصاد صنعت هوا و فضا گسترش می‌یابد و  به مسیر نوآوری، فناوری و رقابت مالی سرعت می‌بخشد، اما اگر همه چیز خوب پیش برود، ارزش تخمینی آن تا سال ۲۰۳۵ به ۲.۳ تریلیون دلار خواهد رسید.

 

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان