۵۷ تولیدکننده انرژی، مقصر بیشترین آلودگی در جهان

نتایج گزارشی جدید نشان می‌دهد که از سال ۲۰۱۶ تاکنون گروهی متشکل از ۵۷ تولیدکننده سوخت فسیلی و سیمان مقصر انتشار بیشترین میزان از دی‌اکسید کربن و درنتیجه افزایش گرمای جهانی بوده‌اند.

به گزارش اکونگار به نقل از اتاق ایران آنلاین، گزارش جدید Carbon Majors که توسط اندیشنده اینفلوئنس مپ (InfluenceMap) منتشر می‌شود نشان می‌دهد که از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۲، ۵۷ نهاد و شرکت که در اختیار دولت‌ها، شرکت‌های دولتی و سرمایه‌گذاران هستند، به‌واسطه تولید سوخت‌های فسیلی و سیمان در انتشار ۸۰ درصد از دی‌اکسید کربن جهانی نقش دارند.

هشدار بانک مرکزی اروپا/گرمایش زمین باعث افزایش نرخ تورم می‌شود

در این گزارش آمده است که ۳ شرکت بزرگ تولیدکننده دی‌اکسید کربن جهان در این دوره زمانی، شرکت نفت دولتی آرامکو عربستان، شرکت انرژی دولتی روسیه گاز پروم و تولیدکننده دولتی زغال‌سنگ هند بوده‌اند.

این گزارش نشان می‌دهد که بیشتر شرکت‌ها تولید سوخت فسیلی خود را از سال ۲۰۱۵ گسترش داده‌اند، یعنی دقیقاً همان سالی که تقریباً همه کشورها توافقنامه اقلیمی پاریس سازمان ملل را امضا کردند و متعهد شدند که برای مهار تغییرات آب و هوایی اقدام کنند.

از آن زمان، درحالی‌که بسیاری از دولت‌ها و شرکت‌ها اهداف سخت‌تری برای انتشار گازهای گلخانه‌ای تعیین کرده‌اند و به‌سرعت انرژی‌های تجدید پذیر را گسترش داده‌اند، این ۵۷ شرکت و نهاد همچنان سوخت‌های فسیلی بیشتری تولید کرده و سوزانده‌اند که باعث افزایش انتشار گازهای گلخانه‌ای شده است.

آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرده است که انتشار دی‌اکسید کربن مرتبط با بخش انرژی جهانی در سال گذشته به بالاترین حد خود رسیده است. گزارش جدید نشان می‌دهد که گروه نسبتاً کوچکی از انتشاردهنده‌ها مسئول بیشترین بخش انتشار دی‌اکسید کربن در جهان هستند.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان