استقبال کارفرمایان آمریکایی از قانون شفافیت مزد کارگران

سیاست‌‌های شفافیت دستمزد که طی آن کسب و کارها دامنه حقوق پرسنل خود را آشکارا به اشتراک می‌‌گذارند، در آمریکا کم‌کم جا افتاده و عادی شده است.

به گزارش اکونگار به نقل از دنیای اقتصاد؛ طبق جدیدترین گزارش شرکت داده و نرم‌‌افزار پی‌‌اسکل (Payscale) که در اواخر ۲۰۲۳ از بیش از ۵۷۰۰ رهبر کسب و کار و متخصص منابع انسانی نظرسنجی کرده، اکثریت شرکت‌ها (حدود ۶۰ درصد) حالا دامنه دستمزدی را که می‌‌خواهند پرداخت کنند در آگهی‌‌های شغلی به اشتراک می‌‌گذارند.

این رقم نسبت به سال گذشته ۱۵‌درصد افزایش یافته است. ۲۱‌درصد کارفرماها گفته‌‌اند لیست حقوق‌‌های پرداختی را منتشر می‌کنند چون قانون آنها را ملزم کرده و ۳۹‌درصد هم می‌‌گویند کاری به قوانین محلی یا ایالتی ندارند و خودشان داوطلبانه این کار را انجام می‌دهند.

البته هنوز ۱۳‌درصد کسب و کارها می‌‌گویند تا جایی که بتوانند در برابر قانون شفافیت دستمزد مقاومت می‌کنند. دلیلشان هم این است که به کار بردن سیستم‌هایی برای استانداردسازی و عمومی‌‌سازی ساختار دستمزد برای آنها گران تمام می‌شود و به‌‌علاوه نمی‌‌خواهند رقبا بدانند آنها چقدر به کارکنانشان حقوق می‌دهند. برخی شرکت‌ها برای دور زدن قانون، دامنه حقوقی بسیار گسترده‌‌ای را منتشر می‌کنند یا حقوق کارکنان دورکار را اصلا منتشر نمی‌‌کنند. 

لولو سیکالی، مشاور ارشد استخدام در شرکت پی‌‌اسکل، می‌‌گوید مقاومت در برابر شفافیت دستمزد نتایج خوبی به دنبال ندارد. یک گزارش دیگر که این شرکت در سال ۲۰۲۳ منتشر کرده، نشان می‌دهد کارکنانی که احساس می‌کنند کارفرمایشان در مورد انتشار میزان دستمزدها به اندازه کافی شفافیت را رعایت نمی‌‌کند، ترجیح می‌دهند سراغ شغل دیگری بروند.

سیکالی می‌‌گوید: «شفافیت دستمزد روحیه کارکنان را ارتقا می‌دهد و می‌توانید میزان تعهد و جابه‌‌جایی کارکنان را در شرکت‌هایی که شفافیت را رعایت می‌کنند یا نمی‌‌کنند، مقایسه کنید.»

کارشناسان پی‌‌اسکل می‌‌گویند کارفرماهایی که قانون شفافیت دستمزد را رعایت می‌کنند، شاهد افزایش همکاری و تعهد کارکنان خود در این زمینه هستند. همچنین این موضوع دست کارکنان را بازتر کرده است: ۱۴‌درصد رهبران کسب‌و‌کار می‌‌گویند کارکنانشان وقتی می‌‌بینند جای دیگر دستمزد بالاتری پرداخت می‌کند، آنها را ترک می‌کنند. این رهبران تصریح کرده‌‌اند که مساله حقوق و دستمزد مهم‌ترین چالش آنها در سال جدید خواهد بود.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان