اولین ورود خودروسازان چینی به اروپا / مذاکره این کشور با "چری" جدی شد

ایتالیا در جهت افزایش تولید خودرو در حال انجام مذاکراتی با شرکت خودرو سازی چری چین است.

به گزارش اکونگار به نقل از  رویترز، رم قصد دارد تولید خودروی خود را از کمتر از 800 هزار دستگاه در سال 2023 به 1.3 میلیون دستگاه در سال برساند.شرکت استلانتیس( Stellantis ) ادعا کرده است که یک میلیون دستگاه از این میزان را تولید خواهد کرد و به همین جهت این کشور به دنبال همکاری با تولید کنندگان خودرو از کشور های دیگر برای تولید 300 هزار دستگاه خودرو دیگر است.

سایه روشن سفر خودرویی وزیر صمت به سرزمین اژدها

آدولفو اورسو (Adolfo Urso )، وزیر صنعت این کشور بیان کرده است که ایتالیا خواهان تولیدکننده دومی است که این 300 هزار خودرو را تولید کند. او بیان کرده است که در صورت موفقیت مذاکرات، چری جزو اولین خودروسازان چینی خواهد بود که  تولید در اروپا را آغاز خواهد کرد. او همچنین پیش بینی کرده است که حضور چری در ایتالیا رقابت با سازندگان قدیمی این کشور را، به ویژه در بخش خودروهای الکتریکی تشدید خواهد کرد. اورسو همچنین اظهار داشته است که چری تنها گزینه آن ها برای همکاری نیست و علاوه بر این شرکت ، ماه گذشته مذاکراتی از سوی ایتالیا با تسلا صورت گرفته است. اورسو همچنین از انجام مذاکرات با دو خودروساز دیگر چینی که نمایندگان آنها سال گذشته برای ارزیابی فرصت های سرمایه گذاری بالقوه از ایتالیا دیدن کردند، خبر داد.

ایتالیا تنها فرصت اروپایی پیش روی چری نیست 

یوچن توتینگ (Jochen Tueting ) ، مدیر عامل چری اروپا بیان کرده است که خودروساز چینی انتظار دارد فروش در اروپا به اندازه کافی بالا باشد تا منجر به تصمیم چری برای راه اندازی کارخانه مونتاژ در اروپا باشد. توتینگ همچنین بیان کرده است که  در حال حاضر ما در حال بررسی گزینه ها و احتمالات مختلف در سراسر اروپا هستیم. او اگرچه به صورت شفاف از سایر گزینه های اروپایی سخن نگفته است ، اما اظهار داشته است که ایتالیا تنها کشوری نیست که چری در حال مذاکره با آن است و کشورهای دیگری نیز در اروپا در حال مذاکره با چری هستند.

برخی از منابع بیان کرده اند که چری در حال بررسی بازسازی یک کارخانه موجود یا ساخت یک کارخانه جدید در ایتالیا است. این منابع اعلام کرده اند که علاوه بر ایتالیا، چری همچنین در حال ارزیابی گزینه های دیگر در اروپا از جمله کارخانه سابق نیسان در بارسلونا است.

 

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان